"Technische problemen op de PS3 maakte Haze kwalitatief minder"

thumbnail

Toen Haze werd aangekondigd leek iedereen in de ban van de game. Het spel leek grafisch superieur te gaan worden en was daarnaast ook nog een third party PS3-exclusive, één van de weinige destijds. Inmiddels is gebleken dat het spel erg tegenviel, zowel qua gameplay als qua graphics. Free Radical’s Karl Hilton verklaart de tekortkomingen op een wel heel simpele manier via de website van Develop-Online. “De PlayStation 3 is een krachtige machine, maar het was moeilijk voor ons om er veel uit te kunnen krijgen,” aldus de man die inmiddels bij Crytek werkt na de overname van Free Radical door de ontwikkelaar. “Het spel had veel ontwikkelproblemen, waardoor deze niet is geworden wat het had moeten zijn. Het ging meestal om technische problemen. De PS3 is krachtig, maar we konden niet het beste eruit halen. We hebben meer tijd besteed aan het draaiende krijgen van het spel dan aan het design-proces om deze kwalitatief echt goed te maken.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx