PlayStation 6 zou ray-tracing reconstruction krijgen

thumbnail

De mensen van RedgamingTech claimt dat de PlayStation 6 console een chiplet-design zal krijgen. In een video laat men weten dat Sony de techniek al gebruikt in enkele niet gaming gerelateerde producten.

Sony lijkt cache te overwegen die ontwikkelaars zou kunnen helpen bij het verwerken van reken- en gemengde CPU/GPU-werkbelastingen, aangezien de console waarschijnlijk GDDR7-geheugen zal gebruiken, waarvan de latency een probleem kan zijn voor de CPU van de console. Sony zou een ray-tracing reconstructie-techniek gebruiken die is ontwikkeld door Nvidia welke de beeldkwaliteit over het algemeen flink zal verbeteren. Deze werkt middels artificial intelligence om de gaten tussen de raytracing-stralen op te vullen. In een presentatie zou Sony de techniek al gepresenteerd hebben, waarbij het PlayStation-logo voorbij zou zijn gekomen. De path-tracing zal daarmee hoogstwaarschijnlijk in de PlayStation 6 gebruikt gaan worden.

Sony zelf heeft de informatie niet officieel bevestigd.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx