Microsoft heeft de prijs van de Xbox Series verhoogd. De unit wordt 100 tot 150 Dollar duurder. De reden is AI, dat de prijzen van hardware fors heeft verhoogd de laatste tijd. Microsoft heeft een Buy Now, Pay Later-programma gelanceerd om consumenten in staat te stellen om toch hun console aan te schaffen en deze later te betalen. De prijsverhoging gaat in op 1 augustus aanstaande. Er zijn nog geen details over de Europese prijswijzigingen. Eerder verhoogde Microsoft ook al de prijzen. Het concern zegt de verhogingen te betreuren, maar kan niet anders gezien de prijzen voor geheugen en harde schijven tot 2.5 maal zijn verhoogd ten opzichte van vorig jaar.
| Producten | Oude prijs | Nieuwe prijs | Verhoging |
|---|---|---|---|
| Xbox Series S 512GB | $399.99 | $499.99 | $100 |
| Xbox Series S 1TB | $449.99 | $599.99 | $150 |
| Xbox Series X Digital | $599.99 | $749.99 | $150 |
| Xbox Series X | $649.99 | $799.99 | $150 |
| Xbox Series X 2TB Galaxy Black | $799.99 | Stopgezet | – |





Hoe nuttig AI ook kan en mag zijn, ik gebruik het zelf ook. Het maakt ook erg veel kapot. De prijzen van consumenten gaan straks mensen tegenzitten en de hele economie stort in zodra AI-bedrijven gaan omvallen. OpenAI heeft 400 miljard schuld, en de kosten van tokens zijn blijkbaar hoger dan programmeurs inhuren die het programmeerwerk doen. Ik hoop dat AI blijft, maar niet ten kosten van alles. De race om de winst gaat in ieder geval sommige bedrijven de kop kosten denk ik. Ook de Steam Deck kon op geen slechter moment lanceren. Wie wil er nu een halve game PC van 1000 Euro? Blij dat ik vorig jaar nog een game PC heb aangeschaft.
€500 voor een series S?? De meest waardeloze console ooit? Haha, ze durven wel.