Xbox One Series X ondersteunt officieel VRS

thumbnail

Variable Rate Shading is officieel ondersteund door de Xbox Series X console. Dat heeft Major Nelson bevestigd via zijn blog. Digital Foundry heeft tevens een video uitgebracht waarin de feature wordt uitgelegd. VRS bepaalt hoeveel GPU-resources worden verdeeld voor het verwerken van shadings in een bepaald gebied. Het kan de GPU resources besparen waardoor meer performance overblijft voor het verwerken van andere componenten op het scherm. Het kan de kwaliteit van bepaald shades beter bepalen zonder dat daarbij ogenschijnlijk kwaliteitsverlies optreedt. Bijvoorbeeld bij blurring kan de kwaliteit automatisch omlaag geschaald worden zonder dat de gebruiker daarvan iets opmerkt. Daardoor blijft er meer kracht over voor het verwerken van andere beeldkwaliteit op het scherm.

 

0 0 stem
Artikelbeoordeling
guest
Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
Vul hier een naam of nickname naar keuze in.
0 Reacties
Inline feedback
Bekijk alle reacties

Naar boven
0
Klik om direct te reageren op dit artikel.x
()
x