The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth 2 bèta

thumbnail

One bag of money to rule them all…

EA zou EA niet zijn als van een succesvolle game geen opvolger gemaakt zou worden… Zo gebeurde het ook met The Battle for Middle Earth. Men kocht alle rechten op, zodat alle mogelijke content gebruikt kon worden in het tweede deel van deze game. Dit resulteerde onlangs in het beschikbaar komen van een bètaversie van deze game. Evilgamerz kreeg deze game in handen en het resultaat lees je in deze review…

Het verhaal was in de bètaversie nog niet terug te vinden, omdat deze alleen bestond uit 2 singleplayer tutorials en een aantal multiplayer maps. Het is wel bekend dat de game gebruik zal maken van veel extra gebieden die de door Tolkien geschapen wereld te bieden heeft. Voor de kenners: Dol Goldur, Numénor, Umbar en nog veel meer… Qua legers bakte men er bij EA Pacific ook wat nieuws in. De troepen van Rohan en Gondor worden namelijk samengevoegd tot Men of the West, terwijl de Elfen en Dwergen als speelbare legers aanwezig zijn. De grafische engine heeft ook een aantal fikse updates ondergaan. Zo zijn de licht- en schaduweffecten verbeterd, terwijl er voor de langere afstanden een realistisch misteffect werd ontwikkeld. 1 van de grootste en ingrijpendste veranderingen op het gebied van gameplay is het verdwijnen van de voorgekauwde plekken om je basis uit de grond te stampen. In dit nieuwe deel kun je simpelweg je builders overal heen sturen om daar een bouwkundig meesterwerkje uit de grond te stampen. De verdediging van je zo zorgvuldig gebouwde basis zal voor een groot deel steunen op je Fortress, van waaraan je muren, katapulten en torens tevoorschijn kunt toveren. De muren kunnen op dezelfde manier uitgebreid worden. Deze vernieuwde manier levert enorme verdedigingswerken op, die je in no-time hebt zoals je ze wilt.

Maar zoals ik al aanhaalde was de game wel online te spelen en dit heb ik dan ook geprobeerd. Na de Dwergen gekozen te hebben als proefpersonen begon ik m’n Fortress uit de grond te stampen. Dit werkt, zoals EA ook beloofde, vrij simpel en al snel begonnen de mooiste katapulten mijn tegenstanders tot pulp te bewerken. De dwergen zijn nogal handig met bijlen en dat is in veel van de (vette) units terug te vinden. In de films waren vrij weinig verschillende vechtstijlen en legereenheden te zien, maar in deze game heeft men het wapenarsenaal flink uitgebreid. Maar wie deze game wil kopen mag daar gelijk wel een pc-upgrade bij doen, want voor zover ik het heb kunnen testen lijdt deze game behoorlijk aan overgewicht en kan de gemiddelde pc er dus zomaar moeite mee gaan krijgen. Voor de rest kan ik niets anders zeggen dan dat dit weer een juweel van een RTS gaat worden…


  • Auteur: Vincent Baas | Genre: RTS | Release: 09-02-2006 | Uitgever: EA | Ontwikkelaar: EA Pacific
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx