Sony: voor de PS3 ontwikkelen is niet moeilijk

thumbnail

Via de website van Gamepro heeft Sony duidelijk gemaakt dat het ontwikkelen van games die zich baseren op de Cell-processor helemaal geen kunst is. De Cell biedt namelijk geen moeilijkere architectuur om mee samen te werken, maar zou juist meer te bieden hebben. Hierdoor zouden ontwikkelaars meer mogelijkheden aangeboden krijgen om features te integreren die eerder nooit voor mogelijk werden gehouden. De ontwikkelingskosten die dit meebrengt zou dit echter afremmen tot dusver:

“Since PS3’s Cell processor allows more features — better physics, more complex graphical processing, lighting or sound — there is inevitably going to be more cost in supporting those extra features,” Sony officials said. “It’s not that PS3 is harder to write for, it’s just that you can do more with it. If a game starts life on PS3, then man-hours per feature or costs related to asset production are comparable with industry norms.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx