Unreal Engine herschreven om bij te blijven met PS5 SSD

thumbnail

De SSD wordt een echte game-changer. Onlangs liet Epic Games een demo zien op de PlayStation 5 waarin gedemonstreerd werd hoe de graphics er ongeveer op next-gen uit zullen gaan zien. Niet alleen de CPU en GPU zijn een forse verbetering, maar vooral de SSD brengt de nodige veranderingen voor graphics en performance. Nick Penwarden van Epic Games laat zelfs weten dat de code van de Unreal Engine deels is veranderd door de komst van de SSD.

De PlayStation 5i s een grote sprong wat betreft graphics en performance, maar de opslag architectuur is speciaal. De mogelijkheid om content te streamen op hoge snelheid maakt het mogelijk voor developers om nog gedetailleerdere omgevingen te maken in games. Het heeft zoveel impact dat we de core input/output subsystemen hebben moeten aanpassen voor de Unreal Engine met de PlayStation 5.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx