Universe at War: Earth Assault komt naar de PC

thumbnail

SEGA Europe Ltd. en SEGA of America Inc. hebben vandaag de ontwikkeling aangekondigd van Universe at War: Earth Assault voor de pc. In dit immense real-time strategy-spel boordevol gevechten, dat wordt ontwikkeld door Petroglyph en in de herfst van 2007 zal worden uitgebracht, doen spelers mee aan een epische strijd, om te voorkomen dat de planeet Aarde volledig zal worden overheerst door buitenaardse wezens.

In Universe at War: Earth Assault, dat zich afspeelt in de nabije toekomst, zijn meerdere vijandelijke facties uit de melkweg naar de Aarde gekomen om een oorlog van intergalactische proporties te ontketenen. Universe at War: Earth Assault is een uitzonderlijke strategische ervaring met gevechten voor zowel één als meerdere spelers. Het spel biedt talloze nieuwe functies en aanpassingsmogelijkheden die nog nooit eerder in het RTS-genre zijn vertoond.

“Petroglyph heeft binnen het RTS-genre een lange en prestigieuze geschiedenis. Belangrijke leden werkten vroeger in de oorspronkelijke teams voor Command and Conquer en Command and Conquer: Red Alert. Omdat ze vastbesloten zijn alleen genoegen te nemen met het allerbeste, is Universe at War: Earth Assault één van de spannendste games die momenteel in ontwikkeling is”, aldus Matt Woodley, Creatieve Director van SEGA Europe. “Er is weer enorm veel concurrentie binnen het RTS-genre, maar we weten zeker dat Universe at War: Earth Assault een belangrijke rol gaat spelen binnen de nieuwe generatie RTS-spellen”

De belangrijkste innovatie in Universe at Wars: Earth Assault is ‘Tactical Dynamics’, een systeem waarmee spelers hun eenheden op het slagveld real-time opnieuw kunnen trainen en aan kunnen passen. Tijdens de immense gevechten kan je factie met Tactical Dynamics vijandelijke strijdkrachten overrompelen en gebruik maken van tactische situaties. Wapens en verdedigingswerken kunnen daadwerkelijk real-time worden aangepast om optimaal gebruik te maken van het continu veranderende slagveld. Via de volledig configureerbare tech trees kunnen spelers constant wijzigingen aanbrengen in de ontwikkeling van technologieën die zij cruciaal voor de overwinning achten.

Tijdens gevechten in Universe at War: Earth Assault krijg je tevens te maken met vervormbaar terrein dat de sporen zal dragen van de enorme conflicten die zijn ontstaan. Met dodelijke sci-fiwapens en buitenaardse krachten kun je hele steden en grondgebieden vernietigen, terwijl spelers in de persistente wereld van Universe at War: Earth Assault eerdere slagvelden opnieuw kunnen bezoeken, om niets anders terug te vinden dan nasmeulende ruïnes.

Universe at War: Earth Assault bevat nog meer innovaties, zoals nieuwe multiplayer-modi die zijn geïnspireerd door populaire MMO’s en andere online games. Spelers krijgen wapens, beloningen en medailles in een uitgebalanceerde omgeving en een persistente online campagne, waarin verschillende facties de alleenheerschappij opeisen – dit alles op een virtuele weergave van de Aarde.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx