Vandaag heeft NVIDIA DLSS-nieuws bekendgemaakt: The Lord of the Rings: Gollum lanceert op 25 mei met ondersteuning voor DLSS 3 en vele andere NVIDIA-technologieën. Twee extra DLSS 2-titels zijn nu ook beschikbaar – Firmament en Togges.
De definitieve ervaring van The Lord of the Rings: Gollum
Gebaseerd op de boeken van J. R. R. Tolkien, The Lord of the Rings: Gollum is een story-driven stealth adventure game van Daedalic Entertainment, makers van Deponia en vele andere hoog aangeschreven titels.
Beschikbaar op 25 mei, The Lord of the Rings: Gollum lanceert met ondersteuning voor DLSS 3, NVIDIA DLAA, NVIDIA Reflex en ray traced schaduwen en reflecties.
Vermenigvuldig prestaties met DLSS 3
In The Lord of the Rings: Gollum kunnen gamers met een GeForce RTX 40-series hun prestaties verveelvoudigen met DLSS 3. Bij 4K nemen de prestaties op de GeForce RTX 4090 toe met 3,5X, waardoor 169 frames per seconde mogelijk zijn met elke instelling maximaal en alle ray tracing-opties ingeschakeld. De GeForce RTX 4080 kan 123 FPS halen, een 3,8X toename; de GeForce RTX 4070 Ti ziet een 3,9X versnelling, voor 100 FPS gameplay; de GeForce RTX 4070 krijgt een 3,8X boost, waardoor hij 79 FPS haalt in onze benchmark.
Op GeForce RTX 40-series laptops verbetert DLSS 3 de prestaties met gemiddeld 2,5X bij 2560×1440 met maximale instellingen en ray tracing ingeschakeld. In 1080p, helpt DLSS 3 alle RTX 40-series laptop GPU’s om meer dan 90 FPS te draaien, met het vlaggenschip GeForce RTX 4090-laptop GPU tot 200.
Verbeterde beeldkwaliteit met DLAA
Met zulke snelle framerates op veel GPU’s willen GeForce RTX-gamers misschien de beeldkwaliteit verbeteren met NVIDIA DLAA, een AI-gebaseerde anti-aliasing modus die gebruik maakt van dezelfde technologie die is ontwikkeld voor DLSS. DLAA gebruikt een native resolutiebeeld om de beeldkwaliteit te maximaliseren, en in The Lord of the Rings: Gollum kan DLAA worden gecombineerd met DLSS Frame Generation voor geweldige beeldkwaliteit en uitstekende prestaties.
Responsieve gameplay met NVIDIA Reflex
Om de gameplay nog responsiever te maken, kunnen gamers met GeForce RTX of GeForce GTX 900-series en nieuwere GPU’s NVIDIA Reflex inschakelen. Dit vermindert de systeemlatency zodat je acties sneller plaatsvinden, waardoor singleplayer-titels responsiever en aangenamer worden en je concurrentievermogen in multiplayer-wedstrijden toeneemt. In The Lord of the Rings: Gollum, met Reflex geactiveerd, wordt de systeemlatency tot 56% verminderd.
Meer DLSS-games
DLSS blijft groeien, met extra DLSS-games waaronder:
Bijna is het zo ver.Had niet gedacht dat ze deze ook echt zouden maken.Ben erg benieuwd naar hoe deze het gaat doen op de markt.Heb er zelf wel zin in.