Sony heeft meer informatie gedeeld omtrent de nieuwe Astro Bot-platformer. Zo laat het concern weten dat de game geen microtransacties zal krijgen en dat de game zo’n viermaal groter is dan zijn voorganger. Astro Bot werd op de State of Play aangekondigd de afgelopen week en lanceert op 6 september. In de FAQ van Sony lezen we dat het spel significant groter zal zijn dan de eerste game die bij elke PS5 werd meegeleverd om daarmee de DualSense-features uit te lichten.
Astro Bot voor de PlayStation 5, officieel bekend als ‘Astro’s Playroom’, is een charmante en meeslepende platformgame die bij de lancering van de PS5 in november 2020 werd uitgebracht. Ontwikkeld door Japan Studio’s Asobi Team, fungeert het spel als een interactieve demonstratie van de unieke mogelijkheden van de DualSense-controller. De game neemt spelers mee op een kleurrijke en nostalgische reis door vier verschillende werelden, elk gebaseerd op de hardwarecomponenten van de PS5, zoals de GPU Jungle en de SSD Speedway. De nadruk ligt op het gebruik van de haptische feedback en adaptieve triggers van de DualSense, waardoor spelers een ongekende mate van betrokkenheid en tactiele respons ervaren.
Naast het tonen van de technische kracht van de nieuwe console, weet Astro’s Playroom ook het hart te veroveren door zijn schattige personages en inventieve gameplay. Spelers besturen Astro, een kleine robot die op avontuur gaat om zijn verloren vrienden te redden en puzzels op te lossen in een levendige en gedetailleerde wereld. De game is ontworpen om zowel beginners als ervaren gamers te bekoren, met een mix van uitdagende platformsecties en toegankelijke spelmechanieken. Astro’s Playroom heeft brede erkenning gekregen voor zijn creatieve design en de manier waarop het de capaciteiten van de PS5 optimaal benut, waardoor het een must-play is voor elke nieuwe eigenaar van de console.