Sony: Dolby Atmos op PS5 beter dan op Xbox

thumbnail

PlayStation-ontwerper Mark Cerny heeft gezegd dat de aankomende PlayStation 5 Dolby Atmos-ondersteuning soepeler zal werken dan op andere platformen. Volgens de technische man bij Sony’s PlayStation-afdeling heeft Sony een lag-vrije oplossing gevonden waarmee dus geen vertraging zal zijn bij het afspelen van de Tempest 3D Audio.

De Digital Foundry laat weten dat diverse platformen waaronder Windows PC’s en Xbox consoles te maken hebben met vertragingen wanneer ze gebruik maken van Dolby Atmos. Echter heeft Sony een manier gevonden om dit te voorkomen op de PlayStation 5. Via de PS Lifestyle laat Cerny weten:

Tot de meest recente update zou de Tempest-engine de informatie in de Ambisonic-kanalen weergeven in hoofdtelefoons, stereo-tv-luidsprekers en 5.1- en 7.1-audio-instellingen. Nu is 7.1.4 geïntroduceerd, met zijn vier overhead-speakers, maar er verandert eigenlijk niets aan de algehele Tempest-weergavestrategie – de 36 Ambisonic-kanalen bevatten al audio die uit alle richtingen komt, ook boven de speler.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx