PlayStation 5 maakt gebruik van supersnelle Oodle texture compressie

thumbnail

Sony maakt gebruik van de Oolde texture compressie-techniek. Dat is bekend gemaakt via Twitter. Daar lezen we dat elke dev kit momenteel voorzien is van deze acceleratie-techniek. De Oodle texture compressie werkt met elke hardware decompressor en zou een flinke vooruitgang zijn ten opzichte van technieken als Kraken, welke momenteel daarnaast gebruikt wordt. Sony’s SSD-cijfers zouden deze compressie nog niet meegenomen hebben qua performance. Het zou zorgen voor een compressie van ongeveer 32% per texture file die de GPU gebruikt. Daarmee kan de effectieve texture doorvoer verhoogd worden tot maarliefst 17.46GB per seconde.

5 1 stem
Artikelbeoordeling
guest
Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
Vul hier een naam of nickname naar keuze in.
0 Reacties
Inline feedback
Bekijk alle reacties

Naar boven
0
Klik om direct te reageren op dit artikel.x
()
x