NVIDIA introduceert een reeks ontwikkelprogramma’s voor games op GDC

thumbnail

Kort na de aankondiging van NVIDIA Omniverse for Game Developers eerder deze week, komt het nieuws van een aantal nieuwe tools voor game-ontwikkelaars om tijd te besparen, NVIDIA RTX eenvoudiger te integreren en de creatie van virtuele werelden te stroomlijnen. Deze omvatten NVIDIA Streamline, NVIDIA Kickstart RT, GeForce NOW Cloud Playtest en nog veel meer.

Streamline – Open Source, cross-IHV framework om de integratie van superresolutie technologieën te vereenvoudigen
Op GDC 2022 introduceert NVIDIA Streamline, een open source, cross-IHV framework dat de integratie van meerdere superresolutie technologieën en andere grafische effecten in games en applicaties moet vereenvoudigen. Met Streamline kunnen ontwikkelaars één keer coderen en meerdere super-resolutie technologieën toevoegen aan hun games.

Streamline biedt een enkele integratie met een plug-and-play framework. Het zit tussen de game en render API en abstraheert de SDK-specifieke API in een eenvoudig te gebruiken Streamline framework. In plaats van elke SDK handmatig te integreren, identificeren ontwikkelaars simpelweg welke bronnen (bewegingsvectoren, diepte, etc.) nodig zijn voor de Streamline plugins en stellen vervolgens in waar ze de plugins willen laten draaien in de grafische pijplijn.

De Streamline SDK is vandaag beschikbaar met ondersteuning voor NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) en Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), met NVIDIA Image Scaling (NIS) ondersteuning die binnenkort zal volgen. Streamline ondersteunt DirectX 11 en DirectX 12. Vulkan-ondersteuning is momenteel in bèta en beschikbaar voor ontwikkelaars om te testen.

Het framework is ook uitbreidbaar buiten SDK’s voor superresolutie, waarbij ontwikkelaars NVIDIA Real-time Denoiser (NRD) ook via Streamline aan games kunnen toevoegen.

NVIDIA erkent de last die op ontwikkelaars rust om meerdere SDK’s te ondersteunen, vaak met variërende integratiepunten en compatibiliteit. Streamline verlicht die last met een open source, cross-IHV framework. Eenvoudigere integratie van technologie betekent meer games met meer technologie. In plaats van dat bepaalde games alleen worden geleverd met een subset van IHV-technologieën, is het doel van NVIDIA met Streamline om nieuwe games het beste te laten ondersteunen met wat elke IHV te bieden heeft. Dit is goed voor gamers en het gaming ecosysteem.
Quotes:

NVIDIA
“Vandaag de dag doen game-ontwikkelaars extra werk om de post-processing effecten van elke hardwareleverancier te ondersteunen met verschillende API’s,” zegt John Spitzer, vice president van developer en performance technologie bij NVIDIA. “Met Streamline kunnen we die redundantie wegnemen en de adoptie van nieuwe features in games versnellen, wat op zijn beurt de ervaring voor onze gebruikers verbetert.”

Intel
“Intel gelooft sterk in de kracht van open interfaces”, zegt Andre Bremer, vicepresident van AXG en directeur game engineering bij Intel. “We zijn verheugd om Streamline te ondersteunen, een open, cross-IHV framework voor nieuwe grafische effecten. Dit zal de integratie-inspanningen van game-ontwikkelaars vereenvoudigen en de adoptie van nieuwe technologie versnellen.”

Kickstart RT – een starterspakket voor het toevoegen van ray tracing
NVIDIA Kickstart RT maakt het eenvoudiger dan ooit om real-time ray tracing toe te voegen aan game engines, waardoor realistische reflecties, schaduwen, ambient occlusion en global illumination worden geproduceerd.

Kickstart RT biedt een handig startpunt dat ontwikkelaars in staat stelt om snel en gemakkelijk realistische dynamische belichting van complexe scènes in hun game engines op te nemen in een veel kortere tijdspanne dan traditionele methoden. Het is ook nuttig voor ontwikkelaars die het upgraden van hun engine naar de DirectX12 API moeilijk vinden.

Kickstarter RT is nu beschikbaar. Meer informatie over Kickstarter RT vindt u op de NVIDIA-ontwikkelaarswebsite.

GeForce NOW Cloud Playtest – overal vandaan testen via de Cloud
Een playtest is het proces waarmee een spelontwerper een nieuw spel test op bugs en ontwerpfouten voordat het op de markt wordt gebracht. Ontwikkelaars hebben innovatieve manieren nodig om dit essentiële onderdeel van game-ontwikkeling veilig en betrouwbaar uit te voeren. Dit is allemaal mogelijk met Cloud Playtest op het GeForce NOW Developer Platform.

Met een netwerk van meer dan 30 datacenters en 80 landen, maakt GeForce NOW gebruik van de kracht van de cloud om de GeForce pc-gaming ervaring naar elk apparaat te brengen. Deze uitgebreide infrastructuur biedt een ontwikkelaarsplatform voor studio’s en uitgevers om hun game-ontwikkeling virtueel uit te voeren, te beginnen met playtesting.

Met GeForce NOW Cloud Playtest, kunnen spelers en waarnemers overal ter wereld zijn. Game-ontwikkelaars kunnen een build uploaden naar de cloud en een playtest plannen die spelers en waarnemers beheren op hun playtest kalender.

Tijdens een playtestsessie gebruikt een speler de GFN-app om het beoogde spel te spelen, terwijl zijn camera en microfoon worden gestreamd. Waarnemers bekijken de gameplay en webcam feeds vanuit de cloud.

Bijgewerkte RTX SDK’s en hulpmiddelen voor game-ontwikkeling
Op GDC kondigde NVIDIA ook updates aan voor de SDK’s voor NVIDIA RTX Global Illumination, RTX Direct Illumination, Reflex en Real-time Denoisers.

Belangrijke tools voor game-ontwikkeling, waaronder NVIDIA Insight en NVIDIA Virtual Reality Capture and Reply, kregen ook updates.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx