De jaarlijkse Game Developers Conference begint maandag en NVIDIA heeft een voorproefje van RTX-gerelateerde aankondigingen. Daaronder zijn verschillende nieuwe spannende integraties van geavanceerde RTX-technologie, waaronder:
- Black Myth: Wukong en NARAKA: BLADEPOINT integreren Full Ray Tracing en NVIDIA DLSS 3.5
- Star Wars™ Outlaws komt later dit jaar uit met DLSS 3 en ray traced effecten.
- Portal with RTX, de volledig opnieuw vormgegeven ray traced game van Valve, krijgt een upgrade met DLSS 3.5 met Ray Reconstruction en RTX IO. Het is nu gratis beschikbaar.
- Diablo IV krijgt op 26 maart een ray tracing-upgrade
- The First Berserker: Khazan, Sengoku Destiny en Outcast – A New Beginning worden toegevoegd aan de lijst van meer dan 500 RTX-games en -toepassingen.
- DLSS 3.5 met Ray Reconstruction komt binnenkort naar de NVIDIA RTX Remix Open Beta
Black Myth: Wukong en NARAKA: BLADEPOINT krijgen DLSS 3.5-upgrades
Op GDC heeft NVIDIA aangekondigd dat een paar nieuwe titels een grote upgrade krijgen in beeldkwaliteit en prestaties met DLSS 3.5 Ray Reconstruction-technologie en full ray tracing, waardoor GeForce-gamers de ultieme ervaring krijgen. Het langverwachte Black Myth: Wukong verschijnt op 20 augustus. NARAKA: BLADEPOINT voegt binnenkort full ray tracing toe aan drie gebieden die toegankelijk zijn via zowel de PVP- als de PVE-modus, en na verloop van tijd zullen meer gebieden upgrades krijgen.
Star Wars Outlaws lanceert met NVIDIA DLSS 3, ray tracing en Reflex
NVIDIA werkt samen met Ubisoft en Lucasfilm Games aan de ultieme pc-ervaring voor spelers van Star Wars Outlaws, waarbij gebruik wordt gemaakt van de baanbrekende technologieën van GeForce RTX GPU’s om de graphics te verbeteren, de prestaties te versnellen en de gameplay nog responsiever te maken.
Beleef de allereerste open wereld Star Wars-game, die zich afspeelt tussen de gebeurtenissen van Star Wars: The Empire Strikes Back en Star Wars: Return of the Jedi, die later dit jaar verschijnt, verbeterd met NVIDIA DLSS 3, ray tracing en Reflex. De game zal ook beschikbaar zijn in de cloud op GeForce NOW.
Ga voor meer informatie naar GeForce.com.
Portal with RTX DLSS 3.5 & RTX IO update nu beschikbaar
Portal with RTX is de eerste game die is gemaakt met NVIDIA RTX Remix, een transformatieve modding tool waarmee modders klassieke games kunnen upgraden en remasteren. Portal with RTX stelt de tijdloze klassieker van Valve opnieuw voor met full ray tracing, ook wel path tracing genoemd, om de werkelijke eigenschappen van licht nauwkeurig te modelleren.
Bij de lancering was Portal with RTX voorzien van NVIDIA DLSS 3 met Frame Generation en Super Resolution.
Vandaag wordt Portal with RTX geüpgraded naar NVIDIA DLSS 3.5, waarbij gebruik wordt gemaakt van de AI-gestuurde Ray Reconstruction-technologie om de natuurgetrouwheid van full ray tracing en de reactiesnelheid van dynamische lichteffecten te verbeteren. Met NVIDIA DLSS 3.5 worden framerates op de GeForce RTX 4090 met 6,2X vermenigvuldigd en op de GeForce RTX 4080 SUPER krijgen gamers een boost van 6,7X, waardoor gameplay mogelijk is met respectievelijk meer dan 100 en 70 frames per seconde.
Bij 2560 x 1440 stelt een prestatievermenigvuldiger van 4,7X eigenaren van de GeForce RTX 4070 SUPER, 4070 Ti SUPER, 4080, 4080 SUPER en 4090 in staat om alles maximaal te benutten en te spelen met meer dan 80 FPS, en tot 160 FPS op de GeForce RTX 4090.
En bij 1920×1080 stelt een 3,6X prestatievermenigvuldiger eigenaars van vrijwel alle GeForce RTX 40-serie videokaarten in staat om met meer dan 70 FPS te spelen, waarbij de framerates snel toenemen naarmate je hoger in de stapel komt, tot 210 FPS op de GeForce RTX 4090.
NVIDIA RTX IO maakte zijn debuut samen met de gratis Portal: Prelude RTX NVIDIA RTX Remix mod, en is nu beschikbaar in Portal with RTX. NVIDIA RTX IO biedt snel GPU-gebaseerd laden en decompressie van game-assets, waardoor de IO-prestaties enorm worden versneld in vergelijking met harde schijven en traditionele opslag-API’s. NVIDIA RTX IO maakt gebruik van GPU-decompressie voor kleinere gegevenspakketten, wat snellere laadtijden voor textures en lager CPU-gebruik mogelijk maakt en ontwikkelaars in staat stelt een nieuwe generatie games te maken met enorme, zeer gedetailleerde werelden. Met NVIDIA RTX IO is de laadtijd van texturen tot wel 5X korter en is de schijfruimte van Portal with RTX 37% kleiner.
De Portal with RTX NVIDIA DLSS 3.5 en RTX IO update is nu beschikbaar op Steam, gratis voor alle Portal bezitters.
Diablo IV ray tracing update verschijnt 26 maart
Diablo IV krijgt op 26 maart een upgrade van de beeldkwaliteit met een paar ray traced effecten. Armor, water, ramen en andere reflecterende oppervlakken krijgen nu accurate, realistische ray traced reflecties en ray traced transparante reflecties. De vele schaduwen van Diablo IV worden verbeterd met ray tracing, wat extra detail toevoegt aan alle scènes.
Sinds de lancering van de game in juni 2023 hebben GeForce RTX-gamers de prestaties met gemiddeld 2,5X versneld bij 4K in Diablo IV, dankzij de integratie van DLSS 3. En met NVIDIA Reflex is de systeemlatentie tot 67% verminderd, voor de meest responsieve gameplay mogelijk.
Ander RTX-gamenieuws:
- Sengoku Dynasty – nu in early access met DLSS 3. Bij 4K, maximale instellingen, vermenigvuldigt DLSS 3 de framerates met gemiddeld 2x, waardoor de GeForce RTX 4070 ruim boven de 60 FPS uitkomt. En op snellere GPU’s overtreffen de prestaties de 100 FPS, met een piek van 160 FPS op de GeForce RTX 4090. Bij 2560×1440 zorgt een 1,7X prestatievermenigvuldiger ervoor dat alle GPU’s uit de GeForce RTX 40-serie meer dan 60 FPS halen met alle instellingen op maximaal. Op de GeForce RTX 4070 SUPER en hoger liggen de framerates boven de 120, terwijl de GeForce RTX 4090 de 200 haalt.
- Outcast – A New Beginning – lanceert 15 maart met DLSS 2 & DLAA.
- The First Berserker: Khazan – lanceert binnenkort met NVIDIA DLSS 3 en Reflex.
- NVIDIA RTX Remix Open Beta – DLSS 3.5 met Ray Reconstruction komt er binnenkort aan, zodat alle modders hun werk kunnen upgraden.
- The Finals – Seizoen 2 lanceert vandaag 14 maart en bevat DLSS 3, RTXGI en Reflex.