GPU van de Xbox 360 handelt meeste Kinect-taken af

thumbnail

Kinect zal vooralsnog weinig gebruik gaan maken van de processorkracht van de Xbox 360 console. Dat heeft het concern bekend gemaakt via de Escapistmagazine. Dat is echter een positieve eigenschap gezien de kwaliteitsdreiging die er leek te zijn toen Microsoft bekend maakte dat het geen processor in de Kinect hardware zelf zou stoppen voor de verwerking, maar dit softwarematig zou oplossen door gebruik te maken van de Xbox 360 kracht. Inmiddels zegt Kipman van Microsoft dat de grafische processor vooral het werk zal gaan afhandelen. “Ondanks de commentaren waarbij werd gezegd dat zo’n 10 tot 15% van de CPU-kracht van de Xbox 360 gebruikt zou worden door Kinect, kunnen we vertellen dat de grafische processor in staat is het meeste af te handelen voor Kinect.” Hoe hoog het percentagegebruik van de GPU dan wel is liet de man helaas niet weten.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx