Gamen op multi core, nuttig of niet ?

thumbnail

Het tweede deel Onlangs verscheen het tweede deel van vierdelige serie waarin alles over multi-core CPU’s te vinden valt. Iedereen weet dat de dual core binnenkort op de markt zal verschijnen, maar over de effectiviteit van deze proccesors in games is nog weinig bekend. In het artikel wordt ook uitgelegd wat threads zijn, hoe het komt dat meer treads beter zijn voor de prestatie en wat de mogelijke opstakels kunnen zijn hierbij.

Tim Sweeney vindt dat een tweede core zeer nuttig kan zijn in games. Hoewel maar 1 core de videokaart kan aansturen, kan met de tweede core andere zware taken overgenomen kunnen worden zoals Artifical-intelligence(AI)berekening, physics, animatie en geluidseffecten. Hoewel er nog nergens harde getallen opgedoken zijn, verwacht Tim Sweeney dat de Unreal Engine 3 effectief gebruik kan gaan maken van de dual core CPU’s.

Ookal lijken Multi-Core’s veel prestaties te kunnen geven, moet het toch allemaal uitkomen op de software. Het probleem hierbij is alleen dat de ontwikkeling van multi-treadhing(voor multi-cores dus) veel ingewikkelder is, en dus waarschijnlijk ook voor prijs verhogingen gaat zorgen. Maar boven dit alles, zal deze technologie een grote verbetering worden.

Het volledige artikel vind je hier.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx