Frostbite dev: Verschil tussen cijfers en daadwerkelijke prestaties PS5

thumbnail

Sony moet de PlayStation 5 nog verder onthullen maar developers zijn al druk aan de slag met de console. Via de Gamingbolt lezen we dat Yan Chernikov, een game engine developer die werkte als software engineer aan DICE’s Frostbite niet alleen kijkt naar specs. Hij doelt hiermee op de betere specs van de Xbox Series X ten opzichte van de PlayStation 5 qua teraflops van onder andere de GPU.

Ik houd er niet van om naar cijfers te kijken in een recente YouTube video. In mijn ervaring, kijkende naar kloksnelheid en frequenties en teraflops, dat soort dingen. Het lijkt leuk op papier. Maar wanneer je gaat programmeren voor de hardware en je gaat stress testen, en je hebt een volledige game draaiende, dan weet je wat je krijgt en of dingen moeilijk of makkelijk zijn op de console. Je moet het in de praktijk zien. Het is nu nog niet te zeggen, oh, die is een stuk beter. De cijfers zijn er, maar er is een verschil tussen de cijfers en hetgeen de console daadwerkelijk toe in staat is.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx