Assassin’s Creed Revalations

thumbnail

Assassin’s Creed Revalations heeft zijn eerste beelden al laten zien. Een geweldig vervolg op Brotherhood. Heeft Revalations het in zich om de sluipmoordenaar Ezio tot leven te houden, of gaan we te maken krijgen met weer een nieuwe generatie in een ander tijdperk? Altair en Ezio zijn 1 van de vele voorvaderen van de Assassins, waarom zouden er niet meer bij kunnen komen?

Alles over Ezio

Aan de eerste paar beelden van Revalations is niet geheel duidelijk te zien wie je nieuwe personage is. Ezio heeft zijn beste tijd wel gehad, in Brotherhood is hij namelijk al redelijk oud geworden, maar blijkbaar is voor de makers van dit spel Ezio nog jong genoeg om aan de volgende game mee te kunnen doen. Ezio heeft in zijn tijd in Italië veel meegemaakt. Het verlies van een deel van zijn familie, over de kennis met de Assasins en Tempeliers. Maar er zijn nog genoeg vragen voor onze italiaan. Daarom gaat Ezio op onderzoek uit naar zijn voorouder Altair in Constantinopel. Het is niet zeker of ook Altair in dit deel te spelen is.

Wat te doen

Nieuw in Revalations wordt onder andere het nieuwe gevechtsysteem. Bij de vorige games kon je een niet oplettende guard snel neersteken. Dat is natuurlijk nu nog steeds het geval. Maar het is ook mogelijk om aanvallen te beginnen. Terwijl je bij de vorige games in een gevecht op een opening van de tegenstander moest wachten. Ook zal op je kaart geen enkele Event te vinden zijn. Alle events die nu gebeuren zijn namelijk random geplaatst, terwijl je rustig aan het lopen bent zal je dus misschien iemand tegenkomen die om je hulp vraagt. De vraag is of dat een verbetering is of juist niet. Het was altijd heerlijk om even zelf te kiezen welke opdracht je nou wel zou doen. En zullen de Eagle Towers nog op onze map staan? Of moeten we die nu ook zelf ontdekken. Het zou jammer zijn als die niet meer worden aangegeven op een kleine kaart. Maar dit zal uiteindelijk ook weer meevallen aangezien die torens deel van Assassin’s Creed zijn.

Een kuil graven voor een ander

Ook zal de Eagle Vision van Ezio zich aanpassen. Dit wordt namelijk de nieuwe Eagle Sence. Met deze Sence kun je het patroon dat een bewaker loopt achterhalen. Op deze manier zal Ezio weten waar zijn slachtoffer heen gaat zodat hij daar een boobytrap kan zetten. Op deze manier zal het bereiken van moeilijke plekken weer een paar nieuwe mogelijkheden geven. Over vallen gesproken, Ezio komt in dit deel aardig wat te leren over bommen. Hij kan wel tot 300 verschillende bommen gebruiken en ook plaatsen.

Assassin’s Dens

Binnen Constantinopel zijn ook hooklines gemaakt. Deze Lines zitten in het hele level waarmee je jezelf 30% sneller zal kunnen voortbewegen. Maar voor je hier toegang toe hebt hiertoe zal je eerst over de torens moeten beschikken. Dit noemen ze Assassins Dens. Dit is te vergelijken met de Borgia-concept uit Brotherhood. Via deze torens kan je in een aanval missies gebieden veilig maken, hier wordt je niet aangevallen. Via deze plekken kan je de Lines plaatsen richting je doel. Helaas voor jou is de vijand niet zo blij met deze Dens. Ze zullen proberen om jouw gebied over te nemen. Mocht je geen tijd hebben of niet in de buurt zijn van de Dens dat aangevallen wordt, dan kan je een Dens master trainen. Dit is uit het train concept van Brotherhood.

Assassin’s Creed heeft vanaf de eerste titel al een naam gezet en tot nu toe is het alleen maar beter gegaan voor onze Assassin. Als dit spel kan waarmaken waar Brotherhood op af ging en wederom niet te veel herhaling zal creëren, dan kan het toch wel 1 van de grote toppers worden van 2011.


  • Auteur: Robin Puntman | Genre: Adventure | Release: 12-06-2011 | Uitgever: Ubisoft | Ontwikkelaar: Ubisoft
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx