April-driver wordt gelanceerd met NVIDIA Studio-laptops en uitgelichte 3D-artiest

thumbnail

Deze week In de NVIDIA Studio lanceren we de NVIDIA Studio Driver van april met optimalisaties voor de populairste 3D-apps, waaronder Unreal Engine 5, Cinema4D en Chaos Vantage. De driver ondersteunt ook nieuwe NVIDIA Omniverse-connectors van Blender en Redshift.

Digitale da Vinci’s die hun doeken willen upgraden, kunnen meer te weten komen over de onlangs aangekondigde Lenovo ThinkPad P1 NVIDIA Studio-laptop of de Asus ProArt Studiobook 16MSI Creator Pro Z16 en Z17 oppikken – allemaal nu verkrijgbaar.

Deze updates maken deel uit van het NVIDIA Studio-voordeel: drastisch versnelde creatieve 3D-workflows die essentieel zijn voor de uitgelichte In de NVIDIA Studio-creator van deze week, Andrew Averkin, lead 3D environment artist bij NVIDIA.

De NVIDIA Studio Driver van april ondersteunt veel van de nieuwste creatieve app-updates, te beginnen met de langverwachte lancering van Unreal Engine 5.

NVIDIA RTX GPU’s ondersteunen Lumen – UE5’s nieuwe, volledig dynamische globale belichtingssysteem – voor zowel software als hardware ray tracing. Samen met Nanite krijgen ontwikkelaars de mogelijkheid om games en apps te maken die enorme hoeveelheden geometrische details bevatten met volledig dynamische globale belichting. Tijdens GTC vorige maand introduceerde NVIDIA een bijgewerkte Omniverse Connector die de mogelijkheid biedt om de brongeometrie van Nanite-meshes te exporteren vanuit Unreal Engine 5.

Unreal Engine 5 ondersteunt een groot aantal NVIDIA-technologieën via plugins die beschikbaar zijn gesteld door Epic Games. RTX-versnelde ray tracing en NVIDIA DLSS in de viewport maken het eenvoudiger en sneller om nieuwe ideeën uit te werken en te verfijnen. Voor het eindproduct zorgen diezelfde technologieën voor prachtige ray traced graphics, terwijl AI hogere framerates mogelijk maakt. Met NVIDIA Reflex in UE5 hebben pc-games op RTX GPU’s een onvoorstelbaar lage latency.

NVIDIA real-time denoisers bieden real-time prestaties, waardoor de efficiëntie van art pipelines toeneemt. RTX global illumination elimineert lange wachttijden voor offline lightmap- en light probe-baking. Met de verwerkingskracht van RTX GPU’s, een reeks officiële UE plugins en de volgende generatie UE5, zijn er geen grenzen aan creatie.

Maxon’s Cinema 4D versie S26 bevat geheel nieuwe doek- en touwdynamica, versneld door NVIDIA RTX GPU’s, waardoor kunstenaars sneller digitale onderwerpen kunnen modelleren met meer realisme.

Extra functies zijn OpenColorIO, een nieuwe camera en verbeterde modelleringstools.

Chaos Vantage, ondersteund door real-time ray tracing exclusief voor NVIDIA RTX-GPU’s, voegt normal map-ondersteuning toe, een nieuwe functie voor het converteren van texture-modellen naar klei om te focussen op belichting, en ambient occlusion voor schaduwen.

NVIDIA Omniverse Connector-updates geven real-time workflows nieuwe functies en opties. Blender voegt nieuwe blend shape I/O-ondersteuning toe om ervoor te zorgen dat gedetailleerde, veelzijdige onderwerpen op de juiste manier worden geautomatiseerd en geanimeerd. Plus, nieuwe USD-scale maps ontsluiten grootschalige cinematische visualisatie.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx