Alan Wake 2 lanceert 27 oktober met volledige ray tracing & DLSS 3.5

thumbnail

De langverwachte Alan Wake 2 lanceert deze week en ziet er verbluffend uit met adembenemende, volledig ray traced graphics die worden versneld en verbeterd door NVIDIA DLSS 3.5’s complete suite van AI-gestuurde technologieën.

GeForce RTX 40-series gamers krijgen de definitieve day-one ervaring: framerates worden vermenigvuldigd met een gemiddelde van 4,5X bij 4K, ray tracing is nog meeslepender dankzij NVIDIA DLSS Ray Reconstruction en NVIDIA Reflex maakt gameplay nog responsiever.

Daarnaast krijgen Ikonei Island: An Earthlock Adventure en Shadows of Doubt, twee zeer gewaardeerde indiegames, vandaag ook DLSS-prestatie-upgrades.

De terugkeer van Alan Wake!
Remedy Entertainment’s langverwachte Alan Wake 2, uitgegeven door Epic Games, arriveert op 27 oktober met adembenemende, volledige ray traced graphics, verbeterd en versneld door DLSS 3.5 met Ray Reconstruction. Spelers verkennen twee prachtige, maar angstaanjagende werelden, met de meest geavanceerde beelden tot nu toe in games, op zoek naar de bron van een bovennatuurlijke duisternis die Alan heeft gevangen in een eindeloze nachtmerrie.

Alan Wake 2‘s volledige ray traced en path traced visuals brengen de ray traced belichting, reflecties en schaduwen van de game naar een hoger niveau en verenigen ze in één oplossing die ongelooflijke resultaten oplevert, zoals te zien is in deze nieuwe, exclusieve Alan Wake 2 RTX lanceringsvideo.

Alan Wake 2 wordt tot 4,5X sneller met een DLSS-prestatie-upgrade
Het activeren van ray tracing en DLSS in Alan Wake 2 op een GeForce RTX GPU schakelt automatisch Ray Reconstruction in, waarbij twee denoisers worden vervangen door een verenigd AI-model dat de kwaliteit van ray tracing verbetert, waardoor gameplay meeslepender en graphics realistischer worden. Bovendien draait Ray Reconstruction tot 14% sneller in onze benchmarks, waardoor GeForce RTX-gamers nog betere prestaties krijgen.

De combinatie van NVIDIA-technologie geeft NVIDIA GeForce RTX-gamers de ultieme Alan Wake 2-ervaring, met prachtige graphics en een opmerkelijke prestatieverhoging. Hier zijn een paar voorbeelden:

  • Bij 4K, met elke instelling maximaal en volledige ray tracing ingeschakeld, worden de framerates astronomisch vermenigvuldigd door het activeren van Frame Generation, Ray Reconstruction en Super Resolution. Op de GeForce RTX 4090 worden de prestaties vermenigvuldigd met 4,1X, waardoor eigenaars Alan Wake 2 op zijn best kunnen spelen met meer dan 120 FPS bij 4K! De prestaties van de GeForce RTX 4080 worden vermenigvuldigd met 4,7X en de GeForce RTX 4070 Ti vermenigvuldigt de prestaties met 4,7X, voor maximale 4K gameplay met bijna 80 FPS.
  • Bij 1440p vermenigvuldigen de framesnelheden van de GeForce RTX 40-series zich met gemiddeld 3x met volledige ray tracing en elke andere instelling maximaal, waardoor gameplay van 80 FPS+ mogelijk is op de GeForce RTX 4070 en hoger.

Bij 1080p, de populairste gamingresolutie, vermenigvuldigen de prestaties zich gemiddeld met 2,7X, waardoor eigenaars van snellere kaarten tot 190 FPS kunnen spelen.

De volledige ray traced wereld van Alan Wake 2
Full ray tracing, ook wel path tracing genoemd, simuleert nauwkeurig licht door een hele scène. Het wordt gebruikt door visuele effectkunstenaars om film- en tv-graphics te maken die niet van echt te onderscheiden zijn, maar tot de komst van GeForce RTX GPU’s met RT Cores en de AI-gestuurde versnelling van NVIDIA DLSS 3.5, was real-time full ray tracing voor videogames onmogelijk.

In Alan Wake 2 maken de instellingen RT High en RT Medium gebruik van path tracing. De volgende tabel laat zien welke instellingen path tracing gebruiken en welke functies voor ray tracing beschikbaar zijn als je elke preset inschakelt.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx