Vandaag heeft NVIDIA, samen met een nieuwe Game Ready Driver en 10 nieuwe games met DLSS, verschillende updates uitgebracht voor onze reeks verschalingtechnologieën. De updates omvatten de nieuwe DLSS-versie 2.3 die al wordt ondersteund in meer dan 15 games (inclusief patches voor Cyberpunk 2077, Doom Eternal en anderen) en een upgrade van het NVIDIA Image Scaling-algoritme dat werkt met alle games.
NVIDIA heeft ook een nieuwe tool uitgebracht, ICAT genaamd, die iedereen een gemakkelijke manier biedt om de beeldkwaliteit te analyseren en de resultaten te vergelijken.
DLSS blijft leren, blijft verbeteren
NVIDIA DLSS biedt nu de ultieme beeldkwaliteit en prestaties in meer dan 130 games en toepassingen en blijft zich ontwikkelen met de onlangs uitgebrachte DLSS 2.3 SDK. DLSS 2.3 maakt nog slimmer gebruik van bewegingsvectoren om objectdetails in beweging, deeltjesreconstructie, ghosting en temporele stabiliteit te verbeteren.
Er zijn een aantal spellen die al zijn uitgebracht met DLSS 2.3, waaronder:
- Baldur’s Gate 3
- Bright Memory: Infinite
- Cyberpunk 2077 (ontvangt DLSS 2.3-ondersteuning op 16 november)
- Crysis 2 Remastered
- Crysis 3 Remastered
- Deathloop
- DOOM Eternal
- Farming Simulator 22 (komt uit op 22 november met DLSS 2.3 ondersteuning)
- Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
- Grand Theft Auto 3 Definitive Edition
- Grand Theft Auto Vice City Definitive Edition
- Grand Theft Auto San Andreas Definitive Edition
- Jurassic World Evolution 2
- Marvel’s Guardians of the Galaxy
- Rise of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider
- Sword & Fairy 7
DLSS is een op AI gebaseerde technologie voor temporele superresolutie die uniek is in het verhogen van de beeldsnelheid met behoud van een beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met de oorspronkelijke resolutie.
Ruimtelijke opschaling voor alle games
Al meer dan twee jaar biedt NVIDIA een driver-gebaseerde ruimtelijke opschaler genaamd NVIDIA Image Scaling in het NVIDIA Control Panel, die verscherping en opschaling mogelijk maakt voor AL uw games, zonder de noodzaak van game-ontwikkelaar integratie. Met de nieuwe November Game Ready Driver introduceren we updates voor het verschalings- en verscherpingsalgoritme en maken we het toegankelijker via GeForce Experience.
Het nieuwe algoritme maakt gebruik van een 6-taps filter met 4 richtingsgevoelige verschalingsfilters en adaptieve verscherpingsfilters om de prestaties te verbeteren. Het verscherpt en verkleint in één keer en is dus zeer efficiënt.
De functie is toegankelijk via het NVIDIA Control Panel en GeForce Experience en omvat een verscherpingsinstelling per game die kan worden aangepast via de in-game overlay van GeForce Experience.
NVIDIA brengt ook het NVIDIA Image Scaling-algoritme uit als een open source SDK die de beste ruimtelijke verschaling en verscherping in zijn klasse levert en werkt op alle GPU’s op alle platforms. De SDK is vandaag publiekelijk beschikbaar op GitHub voor alle ontwikkelaars om in hun games te integreren.
DLSS komt naar 10 nieuwe games in november
NVIDIA DLSS-implementatie is snel aan het groeien, versneld door eenvoudig te gebruiken Unreal Engine plugins en native ondersteuning in Unity. In november krijgen tien nieuwe games DLSS, waaronder:
- Assetto Corsa Competizione zal DLSS heel binnenkort toevoegen die de prestaties verhoogt tot 2x.
- AWAY: The Survival voegt DLSS toe op 17 november. DLSS boost de prestaties tot 2x.
- Battlefield 2042 is nu beschikbaar met DLSS, ray tracing en NVIDIA Reflex. DLSS boost de prestaties tot 2x.
- Bright Memory: Infinite is nu beschikbaar met DLSS, ray tracing en NVIDIA Reflex. DLSS boost de prestaties tot 2.5x.
- Elder Scrolls Online is nu beschikbaar met DLSS en DLAA. DLSS boost de prestaties tot 50%.
- Farming Simulator 22 lanceert op 22 november met DLSS en DLAA. DLSS boost de prestaties tot 2x.
- Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition is nu beschikbaar met DLSS en ziet een prestatieboost tot 85%.
- Hot Wheels Unleashed is nu beschikbaar met DLSS en ziet een prestatieboost tot 50%.
- Jurassic World Evolution 2 is nu beschikbaar met DLSS en ziet een prestatieboost tot 60%.
- Myth of Empires lanceert op 18 november met ray tracing en DLSS. DLSS boost de prestaties tot 1.5x.
NVIDIA Image Comparison & Analysis Tool (ICAT): beeldkwaliteitsanalyse gemakkelijk gemaakt
NVIDIA brengt ook een nieuwe tool voor beeldkwaliteitsvergelijking en analyse uit, ICAT genaamd, waarmee het voor iedereen sneller en eenvoudiger wordt om A/B-beeldkwaliteitsvergelijkingen uit te voeren van gamescreenshots en -video’s.
NVIDIA ICAT stelt iedereen in staat om gemakkelijk tot 4 screenshots of video’s te vergelijken met schuifregelaars, side-by-sides en pixel peeping zoom-ins. Vergelijkingen kunnen ruimtelijk en in de tijd op elkaar worden afgestemd, de verschillen kunnen worden onderzocht en conclusies kunnen worden getrokken.