2K Games kondigde vandaag een samenwerking aan met NVIDIA om NVIDIA PhysX technology naar alle versies van Mafia II, het epische maffia misdaaddrama, te brengen. De game komt uit op het PlayStation 3 computer entertainment systeem, Xbox 360 video game en entertainment systeem van Microsoft en Windows PC. De Windows PC versie zal de NVIDIA PhysX en 3D Vision technologie in 2K Czech’s Illusion Engine integreren. Mafia II zal de eerste Windows PC game zijn die de NVIDIA APEX Clothing module gebruikt, wat een nog intensere gameplay ervaring van de Amerikaanse jaren ’40 en ’50 zal opleveren.
De integratie van PhysX en NVIDIA APEX technologie, alsook de APEX Clothing en Particle modules, maken dat de stad en de personages van Empire Bay daadwerkelijk tot leven komen op de Windows PC. De NVIDIA APEX Clothing module zorgt ervoor dat er meer dynamische beweging in de kleding komt, waardoor de personages in de game realistischer reageren op de gebeurtenissen in de omgeving. Met de implementatie van NVIDIA APEX Particles, worden spelers verzwolgen door levensechte explosies die groter en scherper zijn, met wapenonderdelen, in-game brokstukken en verwoeste omgevingen die zowel qua kwantiteit als realisme versterkt worden door de integratie van APEX Particles. Als bijvoorbeeld een ruit kapot geschoten wordt met een pistool, vliegen er honderden glasscherven door de lucht. Als een shotgun door een houten steiger knalt, wordt het hout versplinterd. Met een Tommy Gun kunnen spelers losgaan op betonnen of stenen muren zodat deze langzaam breuken vertonen en uiteindelijk verpulverd worden.
“We zijn er ontzettend trots op dat we Mafia II voor Windows PC binnenkort kunnen lanceren,: aldus Drew Henry, general manager van GeForce business bij NVIDIA. “Met de support voor GPU-accelerated PhysX en 3D Vision, zullen gamers de maffia wereld in een heel andere dimensie ervaren. Gamers zullen hun vingers erbij aflikken.”
Mafia II voor Windows PC zal ook te spelen zijn in stereoscopisch 3D, eigendom van NVIDIA 3D Vision* technology, die high-tech wireless brillen en vooruitstrevende software combineert om indrukwekkende echtheid en diepgaand realisme te creëren. Spelers zullen weggeblazen worden door de beleving in 3D als ze de diepte van het veld op de display zien als deeltjes en explosies van het beeld af knallen.
Mafia II zal vanaf 27 augustus 2010 verkrijgbaar zijn. Mafia II is op dit moment in ontwikkeling bij 2K Czech, hetzelfde creatieve team dat achter het met awards bekroonde genre-bepalende Mafia zit, de game die miljoenen gamers over de hele wereld in zijn greep hield.
Maar wat ik er van begrijp is dat de PhysX technologie wordt toegepast op alle versies toch? (PS3, 360 en PC)
Op zo’n momenten zou ik willen dat ik een betere PC zou hebben:p
Dat is wel heel tof, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet als je met een Tommy Gun een muur in stukken knalt. (6)
Misschien zijn er mensen die dit wel begrijpen, maar dit is te technisch voor mij.:(