Op de website van Gamasutra vinden we een interessant artikel waarin Iron Lore co-founder en tevens Age of Empires co-creator Brian Sullivan aan het woord was. Hij sprak onder andere over hun eerste game Titan Quest, maar had het ook over World of Warcraft. Zo zegt hij dat de game de gamesindustrie voor de PC deels weet te belemmeren. Het succes van het spel heeft het een stuk moeilijker gemaakt voor developers om een succes te kunnen kweken op het PC platform. Daarnaast is de dreigende omslag naar de handheld (vooral Dual Screen vindt hij) ook een nadeel voor PC ontwikkelaars.
Toch ziet de man nog enkele voordelen in de PC tenopzichte van de consoles en handhelds. Zo zegt hij de PC niet te zien als een uitstervend game platform. Het spelen van shooters, strategy games en western-style role playing games kunnen de gamers er niet van weerhouden te kiezen voor een simpele muis en keyboard. Ook de extreem hoge resoluties zijn daarnaast een motivatie voor velen om te kiezen voor PC games.
“For retail PC games, I think the biggest problem is World of Warcraft,” Sullivan said. “It is such a compelling MMO game that it sucks up a lot of money and time that would normally be spent on other retail PC games.”