Warner Bros en Supergiant Games brengen Bastion

thumbnail

Warner Bros. Interactive Entertainment kondigt vandaag de partnership aan met de onafhankelijke ontwikkelstudio Supergiant Games voor de ontwikkeling van de langverwachte originele actie RPG, Bastion. In lijn met de groeistrategie van Warner Bros. Interactive Entertainment binnen de digitale game markt en de betrokkenheid om originele content van hoge kwaliteit te bieden wordt Bastion deze zomer uitgebracht op Xbox LIVE Arcade voor Xbox 360.

Consumenten kunnen de game spelen op PAX East van 11 tot en met 13 maart op de stands van Warner Bros. Interactive Entertainment en Supergiant Games, waar spelers de unieke game met eigen ogen kunnen ervaren. Bastion heeft tal van eerbetonen ontvangen sinds de onthulling in 2010, waaronder de prijs voor “Beste Nieuwe IP” bij het populaire PAX Prime event, waar de game tevens was geselecteerd voor de “PAX 10” onafhankelijke games van de show. Bastion was tevens genomineerd voor “Excellence in Audio” en “Excellence in Visual Art” prijzen op het Independent Games Festival in 2011.

“We kijken er naar uit om samen te werken met Supergiant Games om alle type spelers de unieke game ervaring van Bastion te kunnen brengen,” aldus Martin Tremblay, President van Warner Bros. Interactive Entertainment. “We hebben het geweldige talent van de onafhankelijke ontwikkelstudio mogen zien en Bastion is een geweldig voorbeeld van innovatie en fantasie op het gebied van games.”

“We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Warner Bros. rondom Bastion,” aldus Amir Rao, Studio Director van Supergiant Games. “Warner Bros. zag direct het potentieel van onze originele gamewereld en verhaalstijl en biedt Supergiant Games de ondersteuning en autonomie die we nodig hebben om van Bastion een waanzinnige ervaring te maken.”

Bastion biedt een pakkend interactief verhaal en fantasierijke handgetekende omgevingen die allen in verbluffend HD beschikbaar zijn. De game wordt dynamisch verteld, zodat het gedetailleerde achtergrondverhaal geleidelijk wordt onthuld. De verhalenverteller reageert in real-time op de acties van de speler, zodat context en een diepere betekenis wordt gegeven aan de interacties in de wereld om hen heen.

In Bastion nemen spelers de rol aan van “the Kid”, een overlevende van een catastrofale gebeurtenis de die wereld om hem heen kapot heeft gemaakt. Er staat hem een enorme taak te wachten om een veilig thuis te bouwen voor zichzelf en zijn geliefden uit de kapotte overblijfselen van het verleden. Terwijl spelers op reis gaan naar het onbekende gaan ze de strijd aan met vreemde beesten, smeden ze een reeks wapens en vergaren ze nieuwe krachten uit speciaal gebrouwen drankjes.

De game is later dit jaar ook beschikbaar op PC.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx