War Front: Turning Point

thumbnail

Stel je voor dat Hitler tijdens de tweede wereld oorlog vermoord werd, en de Duitse regering sloot zich aan bij de Geallieerden (Amerika) om samen tegen Rusland te strijden. Dit is natuurlijk niet gebeurd, en het is allemaal fictie. War Front: Turning Point geeft (zoals de naam al aangeeft) een draai aan de geschiedenis, en zet je in een scenario neer waarbij dus daadwerkelijk in de bovengenoemde gebeurtenis terecht komt. War Front zal een Real Time Strategy spel worden, en je zult spelen met tanks, infanterie, en zelfs met een soort van futuristische robots. Voor de meeste RTS fans klinkt dit natuurlijk als muziek in de oren, maar het wijkt toch wel een beetje af naar de ‘’overweldigende’’ gameplay van Empire Earth, waarin je in verschillende tijdperken oorlog kon voeren. Een blik op de ontwikkeling van dit spel is dan eigenlijk zo goed als terecht, en ik ga kijken of deze game meer biedt dan de mainstream RTS game, die tegenwoordig naar mijn mening wel érg vaak uitkomen.

Zoals ik al zei kun je in War Front met robots spelen. En meer van dit soort technologieën kom je zeker later in het spel nog wel tegen. Denk hierbij aan energie schilden, en nog meer futuristische wapens en specials.
Tegenwoordig wordt geen enkele RTS meer gewaardeerd zonder een goede grafische presentatie. War Front valt misschien wat onder de maat qua graphics, maar het heeft toch wel dat eigen stijltje wat de game uniek maakt.

Het meest unieke, en opvallende aan War Front is de mogelijkheid om op elk gewenst moment in de First Person View te gaan, om alle wapens, tanks, en robots zélf uit te proberen in de actie. Een leuke extra, maar het blijft toch een RTS, en ik denk dat je de game niet koopt om enkel en alleen in First Person View te gaan. En door de middelmatige graphics denk ik ook niet dat het je echt aantrekt om door de grafische ‘’beauty’’ vaak in First Person te gaan. De game zal beschikken over 2 campagnes, eentje van de Duitsers en eentje van Geallieerden. De scripts van beide campagnes worden geschreven door een ingehuurde Hollywood schrijver, zodat het op papier een goed verhaal zou moeten worden. In praktijk is dit natuurlijk nog te betwijfelen, maar we weten in ieder geval dat het voorlopig goed zit met het script.

De game doet mij persoonlijk het meest denken aan Command & Conquer: Red Alert. Niet zozeer vanwege het verhaal, maar de units waarover je beschikt. Ik heb bijvoorbeeld beelden gezien dat je met jet pack infanterie ten aanval ging, of dat je een superwapen gebruikte tegen de vijand. Al deze kleine dingetjes gaven mij toch wel af en toe dat deja-vú gevoel, ik kan nog niet zeggen of dit positief of negatief is, want ik heb nog niet echt gespeelt met War Front.

‘De Duitsers hebben de meest geavanceerde wapens in het spel’

Je hebt in War Front 3 verschillende facties. De Duitsers hebben de meest geavanceerde wapens in het spel zoals straaljagers, en clusterbommen. De Verenigde Staten zal echter veel mobiliteit hebben, en Paratroeper support zal je vaak te hulp komen schieten. De Russen (Sovjets) hebben veel kracht, grote tanks met veel vuurkracht staat dan ook centraal bij deze factie. Zo zijn er dus 3 keuzes die je kunt maken, elke keuze zal ook weer gevolgen hebben. Want ik stel me voor dat je bijvoorbeeld met de technologie van de Duitsers gemakkelijk een dikke tank van de Sovjets kunt verslaan, maar dat een transport voertuig van Amerika dan moeilijk te raken is door zijn snelheid.

War Front: Turning Point lijkt mij een acceptabele game, het mag dan geen super topper worden, maar het is toch een game die je waarschijnlijk dagen zo niet weken zal bezig houden. De lengte van de campagnes zijn nog niet echt aan bod gekomen, maar ik schat dat het rond de 15 uur zal zijn per factie. Daarnaast hoop ik ook dat er een uitgebreide online modus zal zijn, waar ik helaas tot nu toe nog niks over heb gehoord. War Front heeft in ieder geval mijn enthousiasme gewekt, en ik hoop dan ook zeer dat de game goed in de rede valt bij mij en anderen. Of dat zo is zullen we hoogstwaarschijnlijk 23 maart ontdekken, als War Front: Turning Point in de game schappen ligt.


  • Auteur: Bastiaan Knol | Genre: Real Time Strategy | Release: 11-03-2007 | Uitgever: Ascaron | Ontwikkelaar: Digital Reality
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx