Waarom Lair speciaal voor de PS3 is ontwikkeld…

thumbnail

De mannen van Wired hebben een interessant interview weten te houden met Factor 5, ontwikkelaar van de PlayStation 3 exclusieve titel Lair. In het interview kwam onder andere naar voren dat men zich geen Xbox 360 versie van de game kan voorstellen. De speelmechaniek en het gebruik van de bewegingssensor zouden de voordelen voor de PS3 betekenen en dan ook niet toegepast worden bij de Xbox 360 console.

Lair zal verder bedreigingen gaan krijgen van de omgeving in de game wat leidt tot tekort aan voedsel en natuurlijke bronnen, wat weer invloed heeft op het scenario. Door de verwarming van de omgeving door vulkanen worden mensen in religieuze groepen gedreven om te vechten.

Verder wordt vooral gepraat over het gebruik van de PS3. “Lair is vooral ontwikkeld om elke mogelijkheid van de PS3 te kunnen gebruiken en de unieke aspecten die het mogelijk maakt te kunnen verwerken in de game. We willen een verfrissende gameplay gaan realiseren en een groots verhaal dat nog nooit eerder is verwezelijkt. Met nieuwe technieken als het gebruik van 7.1 geluid, de Sixaxis controls en de Cell CPU kunnen we features als real time water physics ontwikkelen die het spel naar een hoog niveau zullen gaan brengen”, zo wordt gezegd.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx