Guillaume de Fondaumiere, co-CEO van Heavy Rain developer Quantic Dream, heeft de Spong laten weten dat de trophies in de game Heavy Rain niet ‘conceptueel in lijn’ staan met de game zelf. “We hebben het nog niet geheel uitgewerkt, tot nu toe in ieder geval, hoe het trophy systeem zal gaan werken. Het is niet direct noodzakelijk dat een game in één lijn loopt met trophies.” Normaal gesproken krijg je gedurende games, vooral in singleplayer-only games, trophies naar mate je verder komt in het spel. Echter is Quantic Dream dit hoogstwaarschijnlijk niet van plan. “Het gaat niet om succes of falen. Het gaat niet om het nemen van de juiste beslissingen of niet, het gaat om het avontuur. Dus we gaan een speler niet op een speciale manier belonen door het nemen van een standaard weg. De beloning moet de emotionele waarde van het spel worden. Hoe het verhaal verloopt ligt aan de speler. Het zou juist omgekeerd moeten zijn. De spelers moeten ons trophies geven, in plaats van wij de spelers,” lacht Fondaumiere. “Maar maak je geen zorgen, we gaan het trophy systeem niet laten vallen. Er zullen trophies in het spel verwerkt worden, hoe we dat doen moeten we nog gaan uitstippelen.”
Abonneer
0 Reacties
oudste