Thrill of the kill met de lancering van DarkScape

thumbnail

Jagex Games Studio, de makers en bewaarders van de fantasy MMORPG RuneScape, kondigt met trots de PC lancering aan van DarkScape, een moorddadige twist op de dodelijke player versus player (PvP) sandbox ervaring die plaatsvindt in een donker, alternatief game universum. DarkScape is volledig free-to-play en omvat de gebieden van Gielinor, die normaliter alleen is voorbehouden aan leden van de RuneScape game. De verrassende en verraderlijke wereld is ingedeeld in laag, midden en hoog risico regio’s, ieder met hun eigen economie en spelers moeten bepalen hoe ver ze de zones in willen reizen waar vele bedreigingen op hun pad komen, maar waardevolle hulpbronnen en high-level content verkregen kan worden.

In een game waar de scheidslijn tussen vriend en vijand onmetelijk vervaagt moeten spelers steeds over hun schouder kijken, maar tegelijkertijd samenwerken om handelsroutes te beschermen, locaties waar hulpmiddelen te vinden zijn bewaken en bandietengroepen vormen. Zelfs de steden van Gielinor, de zwaar beveiligde koophandelsburchten in DarkScape, zijn niet veilig van PvP schermutselingen. Maar hoe verder ze verwijderd zijn van deze zeldzame ‘veilige gebieden’, hoe meer spelers moeten vechten voor hun buit – en hun levens.

Kenmerken DarkScape:
• Open, free-to-play PvP gameplay in de game wereld
• Legacy RuneScape combat systeem
• De meest waardevolle hulpbronnen zijn te vinden in hoge risico zones
• Items die niet in een bankkluis zijn opgeslagen vervallen bij dood
• RuneScape leden profiteren van dubbele bank ruimte en +50% XP en een extra item die bewaard blijft bij dood

“Als groot fan van sandbox survival games werd het idee voor DarkScape een aantal jaren geleden geboren in de studio. Ook al bleef het idee sindsdien op de achtergrond, het bleef in onze gedachten,” aldus Conor Crowley, senior producer, DarkScape. “Het ontwikkelen van een nieuwe kijk op de wereld van RuneScape, één waar PvP gameplay de boventoon voert, was geweldig. We hebben veel tijd besteed om te bekijken hoe we DarkScape zo snel mogelijk beschikbaar konden maken voor de spelers, dus de lancering van de game is echt een experimentele eerste stap. We blijven de game verder ontwikkelen afhankelijk van hoe spelers onze nieuwe kijk op de dodelijke MMO ervaring beleven!”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx