Sony: Kinect CPU-gebruik een probleem voor Microsoft

thumbnail

Als Microsoft uithaalt naar Sony, dan kan Sony natuurlijk niet achterblijven. Daar waar Microsoft kritiek gaf omtrent de non-interesse van Sony in Move, daar heeft Sony inmiddels kritiek geleverd op Kinect voor de Xbox 360. Richard Marks, de man achter de hardware voor de PlayStation 3, laat via de Nowgamer weten dat Microsoft een probleem heeft. Kinect zou volgens hem namelijk te veel processorkracht vereisen waardoor de kwaliteit van games omlaag gaat.

Op de vraag of developers problemen zullen krijgen met Kinect’s vereisten: “Zeker, wij willen onze core games laten draaien in combinatie met Move. En als je kijkt naar Killzone 3, dan is dat een heftige game. Als we te veel CPU-kracht en geheugen verbruiken voor Move, dan kun je ondersteuning wel vergeten. De PS3 is erg goed in het processen van dat soort dingen, dus het helpt ons zeker. Het is slechts een fractie die wordt gebruikt in games als Killzone 3 voor Move. Het was ooit een probleem bij de EyeToy games, waarbij we te veel CPU-kracht opzij hebben gezet voor de randapparatuur. Je kunt je dus niet echt op core games richten,” waarmee de man wijst naar Kinect.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    8 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ik moet je teleurstellen Cyclops. De PlayStation 3 heeft helemaal geen 8 processoren. De Cell chip bestaat maar uit 1 volwaardige processor die nauw samenwerken met zogenaamde kleine co-processing units (SPE’s). Er zijn 8 SPE’s waarvan er 1 niet functioneert en nog eentje gereserveerd is voor het systeem. 1 processor en 6 werkende SPE’s dus.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Volgens mij is dit helemaal geen onzinnig bericht, klinkt best logisch. Sony heeft waarschijnlijk ook het voordeel dat ze al eens eerder een soort gelijke iets hadden (Eye-toy) natuurlijk is dat wel anders, maar hier hebben ze ongetwijfeld wat van geleerd. Ook Microsoft wil heus niet alleen maar casual games met medium graphics Grave;)

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Tevens geloof ik dit verhaal wel, en hier mee heeft sony een punt voor. Want de PS3 zal dit zeker beter kunnen verwerken, de console heeft 8 processoren waarvan 1 reserve, misschien gebruiken ze de reserve voor dit soort zaken.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    @laatste gast Het is nog altijd de ontwikkelaar die de game niet af krijgt. Sony is in dit geval de investeerder en de uitgever.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    ja tuurlijk sony wij van wc eend adviseeren wc end bla bla bla wie geloofd die onzin nog wat sony uit kraamt ik wacht nog steeds 3 jaar op GT sony maar ja als die uitkomt is de weer verouderd op de rest van de race games

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    @Gast, niet zo wauwelen. Het is algemeen bekend dat door de games 3D te maken zoals Killzone 3 dat daardoor de game resolutie omlaag gaat (En bevestigd) omdat de console het anders niet aan kan. Dat dat meer GPU of CPU neemt maakt dan helemaal niks uit, het resultaat is hetzelfde. En wat je zegt slaat als een lul op een spijker. 3D vergt ook meer van de CPU, niet alleen GPU. Wat ik zei over de complexiteit van games moet je even beter lezen, wat ik zei is dat Kinect games minder complex zijn dan “hardcore” games zoals Killzone… Lees verder »

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Grave, je weet niet waar je het over hebt, xboxje misschien? 3d is zwaar voor de GPU, niet voor de CPU, vandaar de lagere resolutie. De games zelf kunnen nog zeer complex zijn ala gt5, killzone etc. Image pattern recognition zoals kinect gebruikt is daarentegen wel ontzettend zwaar voor de cpu en kan dus inderdaad van invloed zijn op de complexiteit van games.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Wat een onzin weer. Dat moet Sony ook dat hele 3D verhaal maar laten varen, want 3D neemt helemaal veel power van een console en Sony zet flinkt in op 3D. Door 3D worden de resoluties van games lager omdat de console het niet aan kan, ben daarom ook blij dat Microsoft niet met 3D begint. Dus nonsens opmerking weer, 3D neemt heel wat meer CPU kracht weg. Bovendien zijn kinect games niet echt hoogstaande games, maar casual games met medium graphics, dus die zullen er helemaal geen last van hebben.


    Naar boven
    8
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx