RiMS Racing: werp een blik achter de schermen

thumbnail

NACON en RaceWard Studio bieden je met plezier een blik achter de schermen van de ontwikkeling van RiMS Racing, een uniek motorrace-simulatieconcept dat op 19 augustus verschijnt voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch  en pc.

In een reeks videodocumentaires onthullen de creatieve teams enkele geheimen over het ontwikkelingsproces van de game. De video’s gaan dieper in op het werk aan de KT Engine om de best mogelijke physics en simulatie te creëren, de mechanische nauwkeurigheid van elke motorfiets, de verschillende game-modes, de omgevingsgeluiden, innovatieve functies als de Motorbike Status Check – die de status van de verschillende motoronderdelen in realtime toont – en de uitgebreide aanpassingsopties voor motoren en coureurs.

De eerste developer diary-video gaat over de verschillende stadia van de game-ontwikkeling, te beginnen met het onderzoek dat de teams deden en de ontwerpen die ze maakten om de meest realistische motorrace-simulatie ooit te maken. In gezelschap van art director Mauro Ferrari, game designer Alessandro Carullo en executive producer Sergio Rocco, vertelt Marco Ponte – CEO van RaceWard Studio en creative director van de game – over het belang van technische details voor het design van de game, en hoe de game spelers helemaal in de ervaring moet onderdompelen. Deze aflevering gaat ook in op de zeer belangrijke samenwerking van de studio met fabrikanten als Ducati. De documentaire geeft een overzicht van de geschiedenis van Ducati en toont het realisme dat RiMS Racing biedt met Ducati’s officiële testrijder, Alessandro Valia.

Bekijk hier de eerste RiMS Racing dev diary-video: https://youtu.be/psLZ9Jv8V8k

In de tweede video gaat het ontwikkelteam in op de diverse game-modes, met name de Career-mode, en de verschillende circuits en wegen die in het spel zijn nagebouwd. Samen met Giulio Panzani en Stefano Raddrizzani van de researchafdeling van Politecnico di Milano kijkt gamedesigner Alessandro Carullo naar het physics-model dat bandenslijtage tijdens races perfect simuleert. Dat spelers altijd op zoek zijn naar maximale prestaties stond centraal bij RaceWard, dat daarom Lorenzo Mauri, een specialist in motormechanica, als adviseur bij de game-ontwikkeling betrok.

Bekijk hier de tweede RiMS Racing dev diary-video: https://www.youtube.com/watch?v=GYIQEYRvzeE

Door de mechanics een belangrijke rol in de game te geven, levert RiMS Racing een unieke simulatie-ervaring die niet alleen racing skills maar ook technische vaardigheden vereist. De game heeft een innovatief technisch managementsysteem waarmee je elk onderdeel van je motor tot in de kleinste details kunt optimaliseren. Met RiMS Racing verlegt de Italiaanse studio RaceWard de grenzen van realisme en aanpassingsopties. Dit werd mogelijk dankzij de KT Engine die door KT Racing speciaal voor motorsportgames is ontwikkeld.

Tijdens een carrière die meer dan 70 evenementen per seizoen omvat, of tijdens de vele beschikbare multiplayer-uitdagingen, dompelt RiMS Racing spelers helemaal onder in de competitieve wereld van motorrijden, waar de overwinning niet alleen afhankelijk is van je racing-skills maar ook van je motorfiets.

Elke donderdag om 15.00 uur verschijnt een nieuwe RiMS Racing dev diary-video van RaceWard en NACON.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx