De developer bekend van Returnal heeft gezegd dat de genoemde game op de PlayStation 5 een ‘ongelimiteerde herspeelbaarheid’ biedt. Housemarque laat weten dat men er naar streeft om een goed verhaal op de planken te leggen, en dat het spel zo ontworpen zal worden dat het avontuur constant boeiend en herspeelbaar zal zijn. De grimmige wereld waarin je speelt zal dan ook steeds zorgen voor nieuwe mogelijkheden en ontdekkingen. Gregory Louden van de ontwikkelaar vertelt verder.
In onze games hebben we altijd de core arcade filosofie geadopteerd. We willen iets maken met een ongelimiteerde waarde. Returnal is dus niet veel anders en onze centrale pilaar van de game is dat de game een ‘design voor herspeelbaarheid’ heeft. Alles dat we in de game stoppen is bedacht met de gedachte: Hoe zal dit repetitie overleven? Alles wat alleen maar leuk is om eenmalig te beleven, zal dan ook eenmalig te beleven zijn in de game.
Dat is wel interessant. Ben benieuwd of het goed uit de verf komt. Om na een tijd weer eens op te starten als je er even genoeg van hebt