PS5 User interface zou hints geven in games wanneer je vastloopt

thumbnail

Een nieuw patent is ontdekt door de Game Post. Het zou wijzen op een PlayStation 5 user interface feature die voor je kan analyseren waar je vastloopt, en deze kan zelfs helpen om je bijvoorbeeld te helpen met walkthrough video’s. De feature zou zelf-lerend zijn en kan hints geven aan de speler wanneer nodig. Zo kan de speler weer snel verder en kunnen frustraties voorkomen worden wanneer mensen vastlopen in bepaalde gebieden. In een uitgebreide omschrijving kunnen we meer lezen over het patent. Sony heeft zelf niets bekend gemaakt omtrent een dergelijke functionaliteit voor de PS5.

The game logic within the game execution engine may engage machine learning logic to evaluate the prior game play of the user to determine the user’s game behavior. Based on the evaluation, it may be determined that the user has been repeatedly attempting to overcome a challenge within a particular portion of the game and has been unsuccessful or has not achieved a completion metric specified for the particular portion every time. Based on such machine learning, the game execution engine may identify hints for the current game play.

The hints may be provided from the game inputs specified in the game logic of the game to help the user to improve his/her game play of the particular portion of the game. In one embodiment, the game execution engine may use the information obtained about the prior game play from the machine learning logic and use collaborative filtering to identify game plays of one or more other users that played the game and successfully completed or achieved completion metric or sequence of events, actions, levels, moves or combinations thereof, for the portion of the game that the current user is unsuccessfully attempting.

The game execution engine 310.2 may then select game play of a particular one of the other users and extract a video clip for the portion of the game and present the extracted video clip to the user to visually show the user how the other user/player was able to successfully provide completion metrics for the portion of the game.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx