PlayStation 5 maakt dynamischere en interactievere werelden mogelijk

thumbnail

Het is nog vroeg om over de PlayStation 5 te praten maar Paul Ross, Criterion’s former technology director, heeft de EDGE wel al een en ander verteld omtrent de opvolger van de PS4 en Xbox One en laat zijn verwachtingen doorschemeren.

Physics engines zijn niet meer veranderd sinds de physics in de Dreamcast game TrickStyle. Het gaat om solid objects waar gebruik van wordt gemaakt. Het is echt een probleem om iets anders te verzinnen. Maar hoe zal de PlayStation 5 eruit gaan zien? De PS5 zal draaien om meer dynamische werelden, die interactiever zijn en een stuk realistischer qua behavior. We willen onze grenzen verleggen op het gebied van physics-based games en bereiden ons al voor op de volgende generatie machines, wanneer ze ook gaan komen. Physics-based games, er zijn er niet veel van. Er zijn nu eindelijk de tools waarmee alles mogelijk lijkt. We zijn hier dan ook mee bezig met ons tech team.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx