PC-versie Colin McRae: DiRT 2 uitgesteld wegens DirectX 11

thumbnail

Codemasters heeft vandaag laten weten dat de PC-versie van Colin McRae: DiRT 2, de opvolger van de bekroonde off-road racer, gebruik zal maken van de mogelijkheden die DirectX 11 biedt. Daardoor komt de PC versie later uit dan de console versies van DiRT 2, die al in september van dit jaar verschijnen.

Hardware die geschikt is voor DirectX 11 komt waarschijnlijk in de tweede helft van 2009 op de markt en na de lancering van Microsoft Windows 7 op 22 oktober 2009 is DirectX 11 ook beschikbaar voor de PC. Codemasters heeft daarom besloten om de PC-versie van Colin McRae: DiRT 2 te onderwerpen aan een ontwikkelprogramma om deze te laten profiteren van de extra mogelijkheden die DirectX 11 biedt.

“Terwijl de console-versie van Colin McRae: DiRT 2 zoals gepland in september uitkomt, vinden we dat de mogelijkheden van DirectX 11 eigenlijk te mooi zijn om er geen gebruik van te maken. Zeker als we bedenken hoeveel toegevoegde waarde dit zal hebben voor de beleving van PC-gamers”, aldus Gavin Cheshire, Vice President Development van Codemasters. “Als marktleider in de digitale racewereld, blijven we voorop lopen door direct gebruik te maken van belangrijke nieuwe technologieën zoals hardware tessellation, multi-threading en Shader Model 5.0. Op deze manier kunnen we steeds weer een zeer realistische en spannende race-ervaring bieden waarin de gamers helemaal op kunnen gaan en waarmee we bovendien de concurrentie de baas blijven. De combinatie van DirectX 11 en de EGO Engine van Codemasters zal binnen het racegenre de technologische lat andermaal aanzienlijk hoger leggen.”

DirectX 11 maakt onderdeel uit van Microsoft Windows 7 en na de introductie van deze nieuwe Windows-versie kan DirectX 11 ook worden gedownload als update voor Windows Vista. Codemasters wil direct gebruikmaken van de voordelen die DirectX 11 biedt en die ervoor zorgen dat de raceomgeving nog realistischer wordt. Hardware tessellation laat water en andere oppervlakken er nog natuurgetrouwer uitzien, net als de animaties van het publiek.

“Codemasters maakt al in een zeer vroeg stadium gebruik van DirectX 11 en dat geeft het bedrijf een koppositie als het gaat om het ontwikkelen van een nieuwe generatie PC-spellen en simulaties”, aldus Rick Bergman, Senior Vice President van de AMD Products Group. “Om de overgang naar DirectX 11 te ondersteunen, voorziet AMD Codemasters van geschikte hardware en zorgen we ervoor dat Codemasters toegang krijgt tot onze expertise met softwarematige DirectX 11-technologieën zoals tessellation en shader modelling. DirectX 11 heeft alles in zich om PC-spellen nog realistischer te maken door de ontwikkelaars de instrumenten in handen te geven waarmee multi-CPU- en multi-GPU-systemen, die momenteel beschikbaar zijn voor gamers, op een veel effectievere wijze te benutten.”

Colin McRae: DiRT 2 zal naar verwachting in september uitkomen voor de Xbox 360, PLAYSTATION3, Wii, Nintendo DS en PSP (PlayStationPortable).

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    2 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ik ga ook voor de PS3-versie, race games zijn leuker op de console.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    muwhauahauah… LOL… ik ga hem waarschijnlijk op de ps3 halen eerst ff kijken… demotje spelen of wat dan ook..8)


    Naar boven
    2
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx