Pathtracing techniek voor GPU’s in beeld gebracht in Quake 2

thumbnail

Quake 2 is één van de meest populaire shooters ooit en het spel zag er groots uit toen het verscheen voor de PC. Inmiddels is het spel nog verder verbeterd met pathtracing rendering, een nieuwe GPU-techniek voor grafische kaarten. Hiermee is het mogelijk om mooiere schaduwen en reflecties te realiseren voor games. Een nadeel is echter dat er veel noise ontstaat omdat pixels niet genoeg gesampled worden, maar dat is iets wat gereduceerd wordt in de toekomst. Een voorbeeld van deze techniek kunnen we in onderstaande video alvast bewonderen:

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx