Nog 6 maal het verbluffende Assassin’s Creed

thumbnail

Deze maand komt een topper uit voor de next-gen en PC. Het betreft Assassin’s Creed. Het vechten in Assassin’s Creed is erg realistisch. Afwijkend van de meeste video spellen kan Altaïr niet meerdere zwaardslagen incasseren, maar zijn vijanden kunnen dit ook niet. Zo kan je een zwaardslag blokkeren, maar hierdoor verlies je wel wat uithoudingsvermogen, na meerdere van deze aanvallen geblokkeerd te hebben ben je zo uitgeput dat je ze niet meer kunt blokken. Dit geldt echter ook precies zo voor je vijanden. Een producer van Ubisoft vertelde dat het vechten in Assassin’s Creed vooral draait om het niet omsingeld worden en het wachten op een opening om aan te vallen.

Assassin’s Creed probeert een totaal nieuw aspect in het fenomeen videospelletjes te brengen, genaamd ‘Social Stealth’ (“Sociale Verberging”). Eerder werd al genoemd dat menigten een grote rol speelden in het spel. Ze kunnen zowel een hulp als een obstakel voor Altaïr zijn. In een van de trailers werd hier al een voorbeeld van gegeven. Hierin kon Altaïr zich te midden van een groep priesters langzaam naar het doelwit voortbewegen, dit was mogelijk omdat hij er ongeveer hetzelfde uitzag en hij al eerder iets voor hen gedaan had waardoor hij ‘bij de groep hoorde’. Nadat het doelwit vermoord was terwijl iedereen het kon zien, brak er een enorme chaos los waarin iedereen begon rond te rennen. Een ontwikkelaar van Ubisoft vertelde dat dit niet zo positief was, gezien het feit dat als Altaïr tegen iemand aan zou botsen ze beiden om zouden vallen en Altaïr gepakt kon worden door zijn achtervolgers.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx