Volgens Hellblade 2-developer Ninja Theory houden fans meer van kortere games die de focus leggen op het verhaal en gameplay in plaats van langdurige games die hun focus verliezen. Ninja Theory, dat door Microsoft wordt beheerd, kondigde onlangs Hellblade 2 aan die op 21 mei uit zal gaan komen voor de PC en Xbox Series. Het spel zal daarnaast digital-only zijn en kost 50 Dollar. Studio hoofd Dom Matthews heeft de IGN gezegd:
Het mogen duidelijk zijn dat we er alles aan doen om een mooi verhaal neer te zetten en wat betreft game lengte willen we alles zoveel mogelijk uitlichten. We willen een begin, midden en eind hebben van een verhaal. We hoeven niet een game te maken die 50 tot 100 uren lang is. Het moet gewoon zo lang zijn als het moet zijn, en niet uitgerekt. Ik ben ook iemand die meer interesse heeft in kortere games.
Wilde vroeger voornamelijk de spellen spelen met de grootste open werelden.Maar naar het uitspelen van een paar Ubisoft spellen zoals Ac Oddessey,AC Valhalla en de Far Cry spellen heb ik toch liever wat korte lineaire.Je ziet ook vaker dat het verhaal dan beter is.Denk omdat ze daar dan minder filler in stoppen.