Er is een screenshot verschenen van de Durango Development Kit waaruit blijkt dat Microsoft’s volgende console waarschijnlijk een ‘altijd online’ internetverbinding vereist. Via de VGleaks is het screenshot opgedoken van de documentatie waar dit in beschreven staat. Hierdoor wil Microsoft gebruikers beter laten genieten van entertainment ervaringen zonder te wachten op een herstart of het installeren van updates. De hardware overview documentatie laat zien dat de console verder een harde schijf krijgt. Hierop dienen ook gamesinstallaties op geplaatst te worden. De console moet verder een AMD eight-core x64 1.6GHz CPU, een D3D11.x 800MHz graphics solution en 8GB DDR3 RAM krijgen.
Die devkits hoeven niet altijd online te zijn en, net wat de poster hierboven opmerkt, dat zal bij de uiteindelijke ook niet zo zijn. Het karakter van het systeem is alleen “always on” voor snellere toegang en updates. Het is dus niet zoals Gaikai wat echt always on betekent voor de games.
De software is wel meer dan een jaar oud (dezelfde software die met die illegaal verkregen Durango devkit kwam een hele tijd terug) maar als je dat document leest wordt er nergens een always-On verbinding geeist en is offline gamen dus zeer waarschijnlijk wel mogelijk na installatie. Het system is alleen ontworpen rondom het altijd up-to-date zijn en in de achtergrond content binnenhalen (daar is een network verbinding gewoon voor nodig) en direct kunnen gamen vanuit een low-power ready state. Het wordt dus gewoon steeds meer een PC met functies als Steam. De Blu-Ray is dan niet meer dan een… Lees verder »
Kinect2 wordt dus wel altijd meegeleverd en is verplicht om aan te sluiten. Maar goed, ik denk dat je niet geforceerd wordt om hem te gebruiken bij elke game want dat is bij de 360 ook niet zo.