Metal Gear Solid: Snake Eater 3D krijgt datum

thumbnail

Konami Digital Entertainment GmbH maakt bekend dat METAL GEAR SOLID: SNAKE EATER 3D voor Nintendo 3DS op 8 maart uitkomt.

METAL GEAR SOLID: SNAKE EATER 3D is een herwerkte update van de PlayStation 2 game en brengt de allesomvattende jungle-ervaring tot leven met behulp van het 3D systeem van de handheld, waarbij je geen 3D-bril nodig hebt. KONAMI bevestigt ook dat de nieuwe game gebruik zal maken van de nieuwe Nintendo 3DS Circle Pad Pro accessoire en onthulde de cover van de game.

METAL GEAR SOLID: SNAKE EATER 3D speelt zich af in de Koude Oorlog in de jaren 60 en draait om de held Snake, die infiltreert in de jungle van de Sovjetunie om een wetenschapper terug te brengen die wordt vastgehouden. De game begint aan de rand van een militaire basis en de speler moet gebruik maken van de ijzeren skills van Snake, in combinatie met de dichte begroeiing en schaduw die de jungle bieden, om ongezien te infiltreren. Naarmate de game vordert, zie je oude gezichten terug die je liever niet tegenkomt en een reeks angstaanjagende bazen die je moet verslaan om uiteindelijk getuige te zijn van een dramatische speling van het lot die ervoor zorgt dat Snake oog in oog komt te staan met een sleutelfiguur uit zijn verleden…

De nieuwe game komt tot leven in 3D en de dichte begroeiing van de jungle vouwt zich als een deken om je heen terwijl Snake zich een weg baant door de groene setting. De game maakt optimaal gebruik van de split-screen mogelijkheid, waardoor het makkelijker is om bij de spullen van Snake te kunnen, omdat deze nu direct onder het spel worden weergegeven. Daarnaast wordt gyro synchronisatie ondersteund, wat speciale acties zoals balanceren op smalle richels mogelijk maakt, waardoor je nog verder in de wereld van MGS wordt gezogen. Ook het richten op vijanden is makkelijker geworden door de toevoeging van de Circle Pad Pro compatibiliteit, waarmee je met de tweede Circle Pad vijanden op grote afstand makkelijk kunt verslaan.

Jezelf verstoppen en bewakers besluipen staat centraal in METAL GEAR SOLID: SNAKE EATER 3D en de 3D elementen maken de belangrijkste battles en verkenningstocht nog geloofwaardiger. De Nintendo 3DS game speelt zich af vanuit het gezichtspunt van de eerste persoon, zodat je de struiken langs ziet zwiepen terwijl Snake zich een weg baant door de jungle en de verschillende wezens die in deze habitat voorkomen Snake aanvallen als hij hen stoort. Deze beesten kunnen ook gedood worden en opgeslagen als voedselrantsoen, wat onderstreept dat Snake niet alleen een missie heeft te volbrengen, maar ondertussen ook de omgeving moet trotseren.

Nog een exclusieve toevoeging aan METAL GEAR SOLID: SNAKE EATER 3D is het gloednieuwe camouflagefotografiesysteem. In de game kan Snake zijn outfit aanpassen om weg te vallen in de achtergrond, waarbij de mogelijkheden uiteenlopen van baksteenkleurige kleding in gebouwen tot de klassieke jungleprints en kleuren. Spelers kunnen zelfs foto’s maken van echte items en een camouflageoutfit creëren op basis daarvan. Hierbij hangt de effectiviteit van je vermomming natuurlijk wel af van hoe goed hetgeen je fotografeert past in de achtergrond waartegen Snake zich beweegt!

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx