Metal Gear Solid 3: Subsistence

thumbnail

Remake van een topper

Naast al het Metal Gear Solid 4 geweld zouden we bijna vergeten dat er eind van dit jaar ook op de PS2 een nieuwe MGS titel gepland staat. Net als MGS2 krijgt MGS3 namelijk een remake. De remake van Metal Gear Solid 2, Substance genaamd, was een leuke extra, maar viel toch wat tegen omdat er niet bijster veel nieuws bij was gekomen. Bij de remake van Metal Gear Solid 3, die de naam Subsistence zal kennen, moet dit een ander verhaal gaan worden. Een ander camera standpunt, veel extra’s en een online mode zijn hier een goed voorbeeld van. In deze preview zal ik dan ook uitgebreid verslag doen van alle vernieuwingen.

Metal Gear Solid 3: Subsistence bestaat uit drie schijven. De eerste schijf zal de volledige versie van Metal Gear Solid 3: Snake Eater bevatten met een aantal aanpassingen en extra’s erop. Zo is er bijvoorbeeld de Dual Mode waar je bosses uit MGS3 tegen elkaar kan laten vechten en een Secret Theater Mode, waar heel wat lachwekkende en originele filmpjes te bewonderen zijn. Later in deze preview zal ik hier nog uitgebreid op terugkomen. De tweede schijf bevat de online mode, de mode waar het in deze uitbreiding om gaat. Heel wat spelmodes moeten er voor zorgen dat dit deel van de remake een succes gaat worden. De derde en laatste schijf bevat een film van het volledige MGS3 verhaal met naast de cut-scenes heel wat extra beeldmateriaal. In het totaal zal deze schijf voor maar liefst drie uur beeldmateriaal bevatten.

Van alles en nog wat

Een grote vernieuwing aan de originele Snake Eater versie is dat het traditionele camera standpunt van Metal Gear Solid ingeruild is voor een camera die volledig om Snake heen kan draaien. Deze camera bedien je net als bij veel andere third person games met de rechter stick. Wil je de camera direct achter snake krijgen zul je op L1 moeten drukken. Hierdoor heb je een uitgebreider gezichtsveld, waardoor de game misschien wat makkelijker wordt. Kojima, de man achter Metal Gear Solid heeft al langer plannen om het traditionele camerastandpunt in te ruilen voor een nieuw camerastandpunt. Zijn de reacties hierop positief, wat er wel degelijk in zit, dan kunnen we dit waarschijnlijk ook in de komende Metal Gear Solid games kunnen verwachten. Verder kan je op de eerste schijf ook nieuwe Ape VS Snake missies en enkele oudere Metal Gear Solid games terug verwachten.

De tweede schijf is dus de schijf waar het in deze remake om gaat. Hier is zoals eerder vermeld de online mode op terug te vinden. Eerst was er sprake dat deze online mode al in Snake Eater zou zitten, maar toen bleef het alleen bij het kopen van wat extra camouflages en verf. Ditmaal is er gelukkig wel een echte online mode. In dit behoorlijk uitgebreide pakket zal ook een speciale Metal Gear Solid headset zitten waarmee je online kan communiceren. In het totaal zullen er vijf online spelmodes zijn. Twee standaard modes zijn Deatmatch en Team Deatmatch. Met de bekende Metal Gear Solid wapens en gadgets kan je het jouw tegenstanders behoorlijk moeilijk maken. Deze spelmodes zullen heel wat meer

Het perfecte online gevoel

De Sneak Mode zal ons het perfecte online MGS gevoel moeten geven. Hier zal een speler de rol van Solid Snake vervullen. Als Snake heb je de missie een microfilm te stelen. Zeven tegenspelers moeten proberen dit te voorkomen. De computer zal kiezen wie de rol van Snake mag vervullen of als er iemand Snake weet te doden dan mag hij of zij in het volgende potje deze belangrijke rol op zich nemen. Zeven tegenstanders is natuurlijk niet eerlijk, daarom zal Snake minder schade oplopen en beschikt hij over een erg bijzonder handig camouflagepak. Verder heb je ook nog de Capture spelmode waarbij je in twee kampen verdeeld bent en beide teams moeten proberen een groen kikkertje 15 seconden lang in het kamp van je tegenstander te houden. Als laatste is er de Rescue spelmode waar er ook twee teams gevormd worden. Het ene team moet een eendje bij het andere team weghalen en veilig bij hun eigen basis brengen. In deze mode betekend dood ook echt dood, wel kan je als geest je levende teammaten een handje helpen.

Subsistance lijkt dus veel meer te boeien dan de remake van MGS2. De drie schijven zullen voor heel wat fun moeten zorgen. Ook het nieuwe camerastandpunt lijkt erg goed te gaan werken, de kans is dan ook groot dat we deze in komende MGS games terug zullen zien. Verder is er natuurlijk de online mode, iets waar veel fans al lang op wachten. Eindelijk kunnen we het tegen elkaar opnemen. Het enige minpunt op dit moment is dat de game pas in september van dit jaar uit zal komen. Erg laat omdat verwacht werd dat de game rond deze tijd al in de schappen zou liggen en in Amerika zelfs al een tijdje uit is. Maar deze game is naast Final Fantasy XII, God of War II en Okami weer een PS2 game die erg groot lijkt te worden. De PS3 kan wat dat betreft nog wel even wachten.


  • Auteur: Michiel Knuiman | Genre: Stealth | Release: 04-06-2006 | Uitgever: Konami | Ontwikkelaar: Kojima Productions
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx