NVIDIA GeForce gamers profiteren van een uitgebreid ecosysteem van aanvullende technologieën die hun gaming GPU nog meer waarde geven. Twee van deze technologieën zijn NVIDIA Reflex, dat de systeemlatentie verlaagt, en NVIDIA DLSS, dat de framerates verhoogt zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Vandaag heeft NVIDIA een hele reeks aankondigingen gedaan die vooral gericht zijn op extra ondersteuning voor deze twee functies. Daarnaast krijgen gamers ook een Game Ready Driver voor de lancering van Windows 11 die ondersteuning biedt voor acht aankomende games.
NVIDIA DLSS ondersteuning bereikt 100 titels, nu Indie-ontwikkelaars profiteren van de UE4 plug-in
NVIDIA heeft vandaag 28 games toegevoegd aan de lijst van titels die met DLSS worden geleverd. De toevoegingen zijn een resultaat van de Unreal Engine 4 DLSS plugin die de technologie snel en gemakkelijk in games integreert. In totaal zijn er nu meer dan 100 games en applicaties die DLSS ondersteunen.
Alan Wake en meer binnenkort met DLSS
De hits voor DLSS blijven maar komen. Vandaag kondigde NVIDIA aan dat er twee nieuwe DLSS-games in aantocht zijn:
- Alan Wake Remastered (10/5) – NVIDIA DLSS levert tot een 2X hogere prestatie bij 4K. Elke GeForce RTX GPU kan meer dan 60 FPS halen op maximale instellingen in 4K met NVIDIA DLSS ingeschakeld in Alan Wake Remastered.
INDUSTRIA (9/30) – Met maximale instellingen en ray tracing ingeschakeld, versnelt NVIDIA DLSS je prestaties tot wel 2X in INDUSTRIA.
NVIDIA Reflex deze maand beschikbaar in Splitgate en Deathloop
NVIDIA Reflex is snel en gemakkelijk voor ontwikkelaars om toe te voegen aan hun titels dankzij SDK’s, plugins, en uitgebreide documentatie. Meer dan 20 games hebben de latency-optimalisatietechnologie geïntegreerd, en deze maand hebben Splitgate en Deathloop zich bij de lijst gevoegd, wat latency-besparingen tot 50% oplevert.