Mark Rein praat over next-gen consoles en de PhysX engine

thumbnail

Op de website van shacknews vinden we een artikel waarin gepraat wordt met Mark Rein van Epic. Hij gaat onder andere in op de next-gen console die er inmiddels is en die nog gaan verschijnen. De Xbox 360 is volgens hem een zeer complete console die eigenlijk alles te bieden heeft wat een speler nodig heeft. De PlayStation 3 noemt hij een meer ‘open platform’. Hij wil echter niet vertellen aan welke console hij voorlopig de voorkeur wil geven. De ontwikkelingskosten zijn een stuk hoger dan de kosten voor de ontwikkeling van current-gen games. Ongeveer 50% meer geld moet neergelegd worden op dit moment en dat maakt het dus noodzakelijk om toppers te maken. Matige titels die vrijwel niet aanslaan kunnen dus fatale gevolgen hebben in de financiën.

Verder haalt hij nog even alle twijfel rondom de Unreal Engine 3 weg. Deze zal namelijk niet gaan draaien op de Nintendo Revolution in de toekomst. Enkel de PS3 en de Xbox 360 zouden krachtig genoeg zijn om de engine te draaien. De 2e versie van de engine zal waarschijnlijk wel beschikbaar gesteld worden voor de Revolution. Als laatste geeft Rein nog enkele complimenten aan de heren van Ageia die goed werk verricht zouden hebben met hun PhysX PPU engine die goed gebruik zal gaan maken van de kracht van de PS3 Cell-processor. Epic zal veelvuldig de physics gaan implementeren om zo de games nog realistischer te kunnen maken en omgevingen te laten reageren zoals zij willen. OOk de Xbox 360 zal voordelen ondervinden van de nieuwe features van de physics engine.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx