Indiana Jones and the Great Circle nu beschikbaar met DLSS 3 en Full Ray Tracing

thumbnail

Deze week, net op tijd voor de feestdagen, is de veelgeprezen game Indiana Jones and the Great Circle™ nu verkrijgbaar met ondersteuning voor NVIDIA DLSS 3 met Frame Generation en Super Resolution, en Full Ray Tracing.

Stap in de schoenen van Indiana Jones en begin aan een verhaalgedreven, single-player reis over de hele wereld tijdens het hoogtepunt van de carrière van de legendarische archeoloog. Van de heilige zalen van het Vaticaan en de verzonken tempels van Sukhothai tot de piramides van Egypte en de besneeuwde toppen van de Himalaya. Als onderdeel van een samenwerking met Bethesda Softworks en MachineGames, en in samenwerking met Lucasfilm Games, is Indiana Jones and the Great Circle op pc verder verbeterd door de toevoeging van DLSS 3 met Frame Generation en Super Resolution, en Full Ray Tracing.

NVIDIA DLSS is onze bekroonde AI-renderingstechnologie die de grafische prestaties in games en apps verhoogt met behulp van speciale Tensor Core AI-processors op GeForce RTX GPU’s. GeForce RTX-gebruikers kunnen hun ervaring verbeteren met DLSS Super Resolution, dat gebruikmaakt van de kracht van een deep learning neuraal netwerk om framerates te verhogen en prachtige, scherpe beelden te genereren. Voor nog snellere framerates kunnen eigenaren van GeForce RTX 40-series grafische kaarten en laptops de prestaties versnellen door gebruik te maken van NVIDIA DLSS 3 met Frame Generation.

Om Indiana Jones and the Great Circle op de pc verder te upgraden, kunnen spelers Full Ray Tracing, ook bekend als Path Tracing, inschakelen. Full Ray Tracing is een veeleisende maar zeer nauwkeurige manier om licht en het effect ervan op een scène te renderen, die door visual effects artists wordt gebruikt om film- en tv-graphics te maken die niet van echt te onderscheiden zijn.

Door Full Ray Tracing te activeren, worden de volgende effecten ingeschakeld en kun je afbeeldingen zien in ons artikel hier:

  • Fully Ray-Traced globale verlichting: deze geavanceerde renderingtechniek simuleert realistische belichting door de paden van lichtstralen te volgen terwijl ze door een scène kaatsen. In tegenstelling tot methodes die alleen rekening houden met directe verlichting, houdt deze aanpak rekening met zowel directe als indirecte verlichting en legt het vast hoe licht weerkaatst, refracteert en van verschillende oppervlakken wordt verstrooid.
  • Fully Ray-Traced verstrooiing van onderliggende oppervlakken op gebladerte: Dit verbetert het realisme van vegetatie door te simuleren hoe licht door bladeren dringt en diffundeert. Door ondergrondse verstrooiing nauwkeurig te modelleren, wat de manier is waarop licht binnendringt, verstrooit en semi-translucente materialen verlaat, legt deze techniek de natuurlijke doorschijnendheid en lichteffecten van gebladerte vast, vooral bij tegenlicht.
  • Fully Ray-Traced reflecties in binnenruimtes: deze bieden een sprong voorwaarts in renderrealisme door het fysieke gedrag van licht te simuleren wanneer het weerkaatst tegen oppervlakken. Door gebruik te maken van geavanceerde path tracing algoritmes, worden stralen vanaf de camera door elke pixel geworpen en getraceerd terwijl ze interageren met de materialen van de scène. In tegenstelling tot traditionele methodes zoals environment mapping of scherm-ruimte reflecties, die objecten buiten het scherm kunnen missen of visuele artefacten kunnen produceren, houdt path tracing rekening met alle potentiële lichtpaden binnen de gehele scène, wat een ongelooflijk hoog niveau van immersie biedt.
  • Fully Ray-Traced schaduwen van de zon: dit wordt gebruikt om realistische schaduweffecten te creëren door te simuleren hoe licht zich in de echte wereld gedraagt. Fully ray-traced zonneschaduwen simuleren zeer realistische schaduweffecten door te berekenen hoe lichtstralen van de zon naar oppervlakken in een scène reizen, waarbij occlusie en verzachting op basis van afstand, hoek en tijd van de dag nauwkeurig worden verwerkt. In tegenstelling tot traditionele schaduwmapping, die te scherp of wazig kan zijn, zorgt full ray tracing voor een vloeiende overgang tussen deze uitersten, gebaseerd op de fysieke eigenschappen van de omgeving.

Installeer voordat je gaat spelen onze nieuwste Game Ready Driver, waarmee je systeem helemaal klaar is voor de ultieme ervaring in deze langverwachte game. Als je niet thuis bent en je je GeForce RTX pc of laptop niet bij hebt, of niet over de nieuwste Game Ready hardware beschikt, kun je de Steam- en Microsoft Store-versies van Indiana Jones and the Great Circle vanuit de cloud streamen met NVIDIA GeForce NOW. Leden kunnen volgende week ook genieten van de PC Game Pass-versie.

Ondertussen komen er binnenkort nog meer DLSS-integraties aan voor een heleboel games. Kom regelmatig terug voor een overzicht van de volgende DLSS- en RTX-titels en bekijk hier de volledige lijst met meer dan 600 RTX-uitgebreide games en apps.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx