I Am Alive al in kwartaal 1 van 2009 in de schappen (update)

thumbnail

Ubisoft heeft aangekondigd dat de game I Am Alive al zal gaan verschijnen in kwartaal 1 van 2009 voor de Xbox 360 en PlayStation 3. De onthulling komt als een verassing aangezien het spel verwacht werd voor het tweede kwartaal van dit jaar. Een exacte datum is nog niet bekend.

Update: Het spel zal aan het einde van maart verschijnen.

Het spel dat bij Ubisoft in de maak is zou door Jade Raymond geleid worden, maar dat is in principe eigenlijk helemaal niet waar, zo liet men enige tijd terug weten. Senior producer Alexis Goddard zou namelijk in de plaats van Raymond staan en het project vooruit duwen. Hoe die informatie dan ook naar buiten is gekomen lijkt een grote vraag voor Ubisoft en klopt niet.

Goddard zegt dat de game deels vergelijkbaar is met films als Armageddon, Titanic, Cloverfield, Jericho en Lost. Echter zijn enkele gameplay elementen zo gecombineerd dat het moeilijk te plaatsen valt waar het spel nu het meest van weg heeft. Het concept draait om sociale chaos. Na een mysterieuze aardbeving wordt Chicago verwoest en het main character Adam Collins moet zijn vriendin zien terug te vinden en zoeken naar overlevenden om vragen beantwoord te krijgen. De overheid heeft daarnaast enkele onduidelijke taken opgelegd welke zullen zorgen voor nog meer onduidelijkheden die ontrafeld moeten worden.

Volgens de ontwikkelaar van het spel ligt de focus van de gameplay niet op het knallen met wapens en ammo. Items die je vindt moet je simpelweg gebruiken om te overleven in de omgeving en het is dan ook geen shooter of een horror survival game zoals Resident Evil. Water kan gebruikt worden om jezelf te herstellen, en je kunt je potentiële opponenten misleiden door gebruik te maken van veilige paden in het spel. De man verdedigt verder de keuze om voor een first person view te gaan, zoals dat ook bij Mirror’s Edge een discussiepunt bleek. “We willen de speler de kracht van Moeder Natuur laten voelen. Er is niets beter dan een first person view, die dergelijke emoties het best weet over te brengen naar de speler.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx