Havok physics optimalisaties voor Nvidia kaarten

thumbnail

De CPU is vaak een grote bottleneck van de PC aangezien deze vrijwel alle verwerkingen moet doen in games. Binnenkort komt hier echter verandering in en zal de grafische processor heel wat meer arbeid gaan verrichten en de CPU aflossen. Nvidia en Havok hebben namelijk een nieuwe technologie weten te ontwikkelen.

De Havok engine zal iedereen wel bekend zijn. Deze wordt onder andere gebruikt in games als Halo 2, F.E.A.R., Half-Life 2 en Age of Empires III. De prestaties van de software zijn magistraal maar de vereisten zijn dan ook hoog als we praten over de CPU-kracht die geleverd moet worden. Men heeft echter een manier gevonden om de Havok physics door de grafische kaart te laten draaien. Hierdoor wordt de processor dus ontlast en zijn hogere prestaties mogelijk. Op dit moment is deze technologie alleen nog maar beschikbaar voor Nvidia kaarten (Geforce). De techniek maakt gebruik van het nieuwe DirectX 9.0, Shader Model 3.0 en werkt enkel op de GeForce 6 en 7 kaarten. Binnenkort zullen de eerste games die veelvuldig gebruik maken van deze nieuwe uitvinding laten zien wat de nieuwe Havok FX functionaliteit allemaal klaar kan spelen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx