AGEIA physics engine ondersteunt de PlayStation 3 Cell

thumbnail

AGEIA Technologies, een van de grootste speler als we praten over hardware-accelerated physics voor games, heeft vandaag aangekondigd dat de laatste versie van AGEIA PhysX SDK versie 2.4 gebruikt zal gaan worden voor aankomende PlayStation 3 content. Vanaf 31 maart aanstaande zullen developers dus gebruik gaan maken van de physics engine.

De AGEIA PhysX SDK is op dit moment een van de beste physics engines die er bestaat en ondersteunt multithreading features, hierdoor kunnen dus omliggende processor units gebruikt worden naast de Cell processor. De laatste 2.4 versie is speciaal ontworpen voor de Cell CPU. Op dit moment zou er een reductie van maarliefst 50% gehaald kunnen met de nieuwe optimallisaties. Op dit moment is nog niet bekend welke developers er gebruik zullen gaan maken van de software.

The AGEIA PhysX SDK is highly recognized for its extensive physics functionality and multithreading capabilities, which are uniquely suited for the multicore architecture of the Cell processor adopted on PLAYSTATION3. The latest AGEIA PhysX SDK version 2.4 is optimized for the Cell processor, adding mind-blowing physics action to the high-definition graphics of PLAYSTATION3 titles.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx