Ghost Recon dev: ontwikkelen voor de PS3 is niet moeilijker

thumbnail

Het ontwikkelen voor de PlayStation 3 is een helse klus voor diverse ontwikkelaars. Onlangs gaven enkele producenten van games dan ook aan dat de PS3 bijvoorbeeld geen A.I. zou kunnen verwerken voor de nieuwe Splinter Cell en daardoor zou Ubisoft de game niet laten ontwikkelen voor de console en blijft deze Xbox 360 exclusive. Inmiddels heeft een andere ontwikkelaar van hetzelfde concern aangegeven dat het onzin betreft als het gaat om de hoge moeilijkheidsgraad van het ontwikkelen voor de PS3. Volgens hen is het schrijven van codes net zo moeilijk voor de PS3 als voor de Xbox 360 en het is slecht om te zeggen dat dit meer problemen op zou leveren op de PS3. De ontwikkelaar geeft dan ook aan alles te willen leren rondom de console van Sony. Yann Le Tensorer aan het woord:

“It’s wrong to say it’s harder to code on the PlayStation 3, it’s just something that needs to be learnt. It’s not harder to develop on the PS3 than it is on the 360, it’s just a different console. Developers might says it’s harder because it just takes time to understand the technology, we’re still early in the lifecycle.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx