GamesCom 2012 – Impressie 4

thumbnail

Rambo

Soms heb je er wat misbaksels bij waar je totaal niets in ziet en wat waarschijnlijk ook weinig zal worden. Rambo zou een shooter worden maar toen we het spel daadwerkelijk hands on konden spelen viel het spel toch wel heel erg tegen. Het spel doet onder voor diverse on-rails shooters uit het verleden, waaronder House of the Dead. Het timen van het reloaden is een helse klus waardoor je geregeld reload tijden van 5 seconden zult ervaren. Daarnaast biedt het spel, althans in onze gamesessie, zo weinig variatie en mogelijkheden, dat alleen de naam van de game als positief ervaren mag worden. Hoewel we weinig motion control games zien is ook dit weer zo’n spel welke waarschijnlijk geen hoge scores zal gaan behalen. Het is nog even afwachten of men er alsnog iets van maakt, al zijn de voortekenen wel erg slecht.

Call of Duty: Black Ops 2

Alweer ‘n Call of Duty game hoor ik je denken. Dat is dan misschien wel zo maar Black Ops 2 hoopt toch weer een groots success te worden en dat is eigenlijk een zekerheid. Ook in deze game zie je weer dat Treyarch probeert om een apart spel ervan te maken. Het is de eerste sequel van Treyarch in de rijke geschiedenis van de ontwikkelaar, en dat valt te zien. Men probeert niets hetzelfde te doen, maar oude elementen wel te hergebruiken maar volledig te herstructureren. Aandachtspunt in de presentatie van de game was vooral het customize gedeelte van het spel. Zo worden spelers volop gesteund in het gebruik van hun inventory. Als je 1 van de 10 slots over hebt suggereert de game waarmee je het slot kunt vullen. Je kunt volledig je eigen gang gaan en je slots invullen zoals jij wenst te doen. Het inventory-systeem is eigenlijk iets wat je moet zien. Men liet in ieder geval zien dat iedereen er goed mee overweg zal kunnen. Het is niet meer zo van: Je inventory zit vol… Pech gehad. Nee, je inventory zit vol, maar je kunt je granaat slot bijvoorbeeld inleveren. Wil je dit doen? Op die manier werkt het tegenwoordig.

Daarnaast is het ditmaal mogelijk om in teams van bijvoorbeeld 3 tegen nog eens 3 andere teams van 3 te spelen. Het is niet meer 1 team tegen het andere team. Clubjes kunnen bestaan uit meerdere groepen. Call of Duty: Black Ops 2 zal waarschijnlijk niet het toppunt van innovatie worden, maar lijkt kwalitatief toch wel een stap verder te gaan dan bijvoorbeeld Call of Duty: Modern Warfare 3 deed. We zijn benieuwd…

Pro Evolution Soccer 2013

Elk jaar is het weer de vraag wat de voetbalgames gaan doen. FIFA is al jarenlang de leider op het gebied van voetbalgames maar de meer arcade spelers zullen ongetwijfeld meer plezier beleven met PES. Dit jaar is PES weer verbeterd, al was het op de stand van Konami niet geheel duidelijk wat nu verbeteringen waren. De booth babes waren dan ook niet top geïnformeerd als je ’t mij vraagt. Echter kwam het erop neer dat vooral de artificial intelligence flink aangepakt is. Deze is flink verbeterd, al kon ik de wijzigingen niet zozeer herkennen welke wel in de nieuwe FIFA te zien waren. Ook grafisch is het spel weer een tikkie vooruit gegaan en de gezichten van spelers zien er weer net wat beter uit dan voorheen. Verder zijn de Europa League en de Champions League ook weer volop aanwezig, iets wat ongetwijfeld nog altijd een meerwaarde betekent voor PES. Of PES dit jaar de concurrentie aan kan met FIFA betwijfel is, maar men is weer aardig vooruit gegaan, en dat is altijd een goed teken. Voor het PES-kamp is dat uiteraard alleen maar een positief punt.

F1 2012

Ook dit jaar verschijnt er weer een nieuwe F1 game van Codemasters. Het spel was speelbaar bij Namco Bandai, waar simpelweg een quick race gereden kon worden op diverse circuits. Als gebruikelijk liet ik me gaan op de Canada-track in Montreal. Echt grootse opvallende wijzingen lijken er niet te zijn in de game. Qua gameplay is weinig echt veranderd, al speelt het spel weer net ietsje realistischer dan voorheen. Vooral raceomstandigheden en de manier van rijden hebben invloed op een race. Rijd je flink roekeloos, neem je risico’s, dan heeft dat invloed op de banden. Daarnaast kun je nu als testcoureur aan de slag en zul je zien dat de weersomstandigheden elk moment zomaar kunnen veranderen. Alles is dus een stuk variabeler geworden zondat dat de gameplay daaronder lijdt. Binnenkort mogen we gelukkig al aan de slag met de game om de echte details van het spel te kunnen bewonderen en testen.


  • Auteur: Jeroen Janssen | Genre: GamesCom 2012 | Release: 22-08-2012 | Uitgever: | Ontwikkelaar:
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx