Feature: Evilgamerz goes EA World (preview)

De aanmelding is verzonden, onze namen staan op de perslijst en alles is klaar voor het eerste perstripje namens Evilgamerz… Volgende week dinsdag houdt EA Games een avondvullend programma, EA World, met een aantal van haar allernieuwste games en live entertainment. Namens Evilgamerz gaan we hier natuurlijk niet heen zonder enige vorm van oriëntatie op de beschikbare games, dus hier alvast onze verwachtingen:

FIFA06: Het zoveelste deel in de befaamde voetbalserie werd onlangs gereleased en kreeg een vernieuwde management modus mee en, niet te vergeten, een fikse lading sterspelers. Maar is voetballen op je pc of console eigenlijk nog wel leuk na een stuk of 10 delen die allemaal op hetzelfde concept neerkwamen?? Persoonlijk vind ik dat er wel iets vernieuwends in moet zitten, wat EA dus (op kleine dingetjes na) niet doet. Maar het verkoopt goed, ondanks de strijd met de Pro Evolution Soccer serie. FIFA06 zal vast heel leuk zijn voor de doorgewinterde voetbalfan, maar die-hard gamers kunnen deze game volgens ons maar beter laten liggen… FIFA06 leggen we volgende week natuurlijk wel op de testbanken, maar of het wat wordt??

Need for Speed: Most Wanted: De nieuwste telg in de Need for Speed-familie, waarin het zoals altijd draait om snelheid en de vetste wagens. Maar pas op… Ditmaal kun je niet zomaar grote hoeveelheden rubber op het asfalt achterlaten… De politie komt namelijk om een hoekje kijken en zal met man en macht proberen je in de kraag te vatten. De titels uit de Need for Speed serie hebben het tot nu toe behoorlijk goed gedaan, iets wat ik van dit deel ook weer verwacht, mede door de vernieuwde gameplay…

The Sims 2: EA is, zoals velen wel weten, een bedrijf dat flink wat geld probeert te halen uit goedverkopende titels, mede door, zoals bij de Sims, het uitbrengen van diverse uitbereidingen… Nu wordt het tweede deel van de Sims niet alleen uitgebreid, maar ook nog eens overgezet naar andere platforms. Nu heb ik zelf hooguit een week met dit deel willen doorbrengen, aangezien ik het spel al gauw saai vond worden.. Maar bij de wat meer jeugdige gamers viel de Sims 2 in goede aarde. Maar Evilgamerz zou geen Evilgamerz zijn als we niet zouden kijken wat EA te bieden heeft….

SSX on Tour: Voor degenen die ook in de zomermaanden niet van hun snowboard af kunnen blijven heeft EA ook wat in petto, in de vorm van de snowboardgame SSX on Tour. Deze game lijkt mij weer eens wat anders dan de standaard sportgame, dus deze game wil ik in elk geval even testen en beoordelen. Tenminste… Als ik geen benen of andere lichaamsdelen breek op de aanwezige skipiste….

Harry Potter en de Vuurbeker: De ganse wereld, van China tot de Galapagoseilanden, is verslaafd aan de boeken over de tovenaarsleerling Harry Potter. Reden genoeg om de boeken in digitale vorm te gieten en te releasen. Inmiddels zijn we al aangekomen bij deel 4 van de serie, met de titel Harry Potter en de Vuurbeker. Persoonlijk heb ik weinig met deze tovergames, behalve dat ik wat tijd heb besteed aan het eerste deel… Maar er komen grappige games uit voort, die het wereldwijd aardig doen..

James Bond: From Russia with love: Wie kent hem niet?? De man in de smoking, die altijd de prachtigste vrouwen aan zijn bips heeft hangen… James Bond, de eeuwige spion uit de boeken van Ian Fleming. De boeken werden tot films vermaakt, die vervolgens ook weer inspriratie waren voor een aantal games. Zo ook From Russia with love. Voor de nieuwste Bond-film heeft men nog steeds geen acteur gevonden, maar in de game neemt Sean Connery de rol nogmaals op zich. Schieten als Bond doet het natuurlijk leuk bij de kopers (en ook bij mij), dus ik hop zeker even langs om me in smoking te hijsen en deze game te testen..

Battlefield 2: Modern Combat: Na het immense succes van de diverse pc-versies van de shooter Battlefield komt men nu met een verhuizing naar de consoles, in de vorm van Battlefield: Modern Combat. Nou deden Battlefield 1942 en het nieuwste deel, Battlefield 2 het uitermate goed bij mij, dus ik wil in elk geval even zien hoe deze conversie heeft uitgepakt….

Tot slot nog even voor de goede orde alle officiële webstekken op een rijtje:

Genoeg te zien dus volgende week dinsdag… Er zitten zeker een aantal titels tussen die ik zeker wil zien, dus dat gaat in elk geval gebeuren. In de loop van volgende week kun je een uitgebreid verslag verwachten van ons tripje naar EA World…..