Fallout 4 verschijnt over ongeveer 3 jaar

thumbnail

Todd Howard, een man werkzaam bij Bethesda Softworks als de executive producer van Fallout 3, heeft gezegd tegen de Reuters dat we niet 10 jaar hoeven te wachten op Fallout 4. Fallout 3 liet wel flink wat jaren op zich wachten maar Howard denkt dat dat juist een goede ontwikkeling kan zijn in dit geval. “Het is goed als mensen iets gaan missen. Tien jaar tussen Fallout games is echter te lang. We denken dan ook dat Fallout 4 wat sneller zal komen. Een jaar of 3 na de release van Fallout 3 lijkt ons een goed timeframe om aan te houden.” Met de komst van Fallout 3 kunnen we na 10 jaar eindelijk weer wat verwachten van Bethesda’s franchise. Het spel komt namelijk eind deze maand uit voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3 console. Meer lees je via de website van Reuters.

Qua gameplay zal de game wederom nieuwe technieken en mogelijkheden gaan bieden. Want het eerste wat opvalt is V.A.T.S. Want Vault-Tec Assisted Targeting Systeem zal je namelijk helpen in de moeilijkste tijden van de strijd. Dit systeem maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een tijd te pauzeren tijdens gevechten, je schoten te richten op bepaalde lichaamsdelen van je vijanden en om je aanvallen van te voren in te stellen. Dit klinkt niet compleet vernieuwend, maar we hebben het zeker niet vaak gezien in een RPG. Want dit is misschien ook wel het grootste verschil met Oblivion, de setting van de game en de gameplay die dat met zich meebrengt. In Oblivion was het namelijk de gewoonte om alles te lijf te gaan met zwaarden, bogen en magie, maar nu zal dat voornamelijk met hightech wapens gebeuren. We zullen dus, plasma geweren, granaten en dergelijke tegenkomen tijdens het avontuur. Hoe dit dan zal gaan werken zal vergelijkbaar zijn met Oblivion. Je zult in first-person en in third-person je personage besturen en zo de aanvallen uitvoeren. Hoewel we nog weinig gezien hebben van echte gameplay, moet er toch wel gezegd worden dat het schieten met een geweer en slaan met een zwaard toch wel verschillende dingen zijn. Schieten vraagt om exactere besturing, zeker als het raken van verschillende onderdelen van vijanden mee gaat tellen. Dus dit is iets waar we nog op moeten wachten om te beoordelen of dit net zo goed gaat werken als dat bij Oblivion het geval was. Naast de actieonderdelen moet een RPG ook de nodige aanpassingsmogelijkheden bevatten. Bethesda belooft dit keer nog meer mogelijkheden te geven om je eigen personage in elkaar te zetten. Oftewel; verwacht honderden mogelijkheden om je uiterlijk aan te passen, maar ook genoeg mogelijkheden qua vaardigheden, actieve en passieve en items.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx